نگاهی به دومین حریف تیم ملی فوتبال جوانان در جام ملت‌های آسیا

بازگشت استرالیا یا قطعی شدن صعود ایران؟

امیررضا همایون
خبر‌نگار


مسابقات جام ملت‌های فوتبال زیر 20 سال آسیا (انتخابی جام جهانی جوانان اندونزی) از روز چهارشنبه هفته گذشته به میزبانی کشور ازبکستان آغاز شده است، مسابقاتی که تیم ملی جوانان ایران در مرحله گروهی آن با سه تیم استرالیا، ویتنام و قطر همگروه است. تیم ملی اولین بازی خودش را روز چهارشنبه مقابل قطر برگزار کرد، رقابتی که شاگردان مرفاوی در آن نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و در نهایت هم با یک گل از روی نقطه پنالتی مقابل عنابی‌ها به پیروزی رسیدند. در همان روز اما تیم ملی فوتبال استرالیا دیگر همگروه ما و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا به مصاف ویتنام رفت، مسابقه‌ای که برخلاف انتظار با پیروزی ویتنام به پایان رسید تا رقابت ایران و استرالیا در روز دوم مرحله گروهی در حساس‌ترین شکل ممکن برگزار شود، مسابقه‌ای که از ساعت 13:30 دقیقه امروز برگزار می‌شود و شاگردان مرفاوی در صورت پیروزی مقابل کانگورو‌های جوان صعود خودشان به مرحله حذفی را نهایی می‌کنند و در بازی سوم تنها برای تثبیت صدرنشینی مقابل ویتنام صف‌آرایی می‌کنند.
 
آخرین فرصت استرالیا
بازی با ایران برای استرالیا با توجه به نتایج روز اول بسیار حساس دنبال خواهد شد زیرا اگر کانگورو‌ها مقابل شاگردان مرفاوی با شکست زمین مسابقه را ترک کنند شانس چندانی برای صعود به مرحله حذفی ندارند و بدین ترتیب جام ملت‌ها همین ابتدا یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی را از دست می‌دهد، اتفاقی که کار را برای قهرمانی تیم‌هایی مانند ایران، ژاپن و سایر مدعیان آسان می‌کند. البته باید دید که شاگردان مرفاوی موفق به شکست استرالیا می‌شوند یا اینکه کانگوروها تیم کشورمان را شکست خواهند داد و تکلیف صعود تمام تیم‌ها را به بازی پایانی مرحله گروهی می‌کشند؟
 
عملکرد مقابل قطر را تکرار کن
فوتبال قطر در رده‌های پایه طی سالیان اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است، سرمایه‌گذاری‌هایی که باعث شده تیم‌های ملی این کشور در رده‌های پایه در مسابقات آسیایی تبدیل به مدعی همیشگی شوند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد جوانان کشورمان با ارائه یک نمایش مطلوب موفق شدند مقابل این تیم به پیروزی برسند، پیروزی‌ای که قطر را به لبه پرتگاه سقوط برد و ایران را هم با یک روحیه خوب به بازی مقابل استرالیا رساند. به نظر می‌رسد اگر شاگردان مرفاوی عملکرد مطلوبشان مقابل قطر را تکرار کنند کار سختی برای قطعی کردن صعود به مرحله حذفی نداشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی