سیاست

 
اعضای هیأت دولت در حاشیه جلسه روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنها پاسخ دادند
اسلامی: غنی‌سازی ۸۴ درصدی نداریم
رئیس سازمان انرژی اتمی با رد ادعای غنی‌سازی ۸۴ درصدی گفت: کارشناسان آژانس هم در گزارش‌شان آورده‌اند که تولید و غنی‌سازی ما ۶۰ درصد است.
به گزارش تسنیم، محمد اسلامی افزود: در این مقطع که امپریالیسم رسانه‌ای عملیات روانی و تهاجمی خود را برای تخریب وضعیت کشور انجام داده است، سعی کرد روابط با آژانس را هم به‌گونه‌ای تیره و تار نشان دهد، اما در دو ماه گذشته رفت‌وآمدها، تماس‌ها و ملاقات‌ها با مدیرکل و معاونان آژانس صورت گرفته و تبادل کارشناسی انجام شده است. در دو هفته گذشته هم هیأت‌هایی از آژانس در تهران حضور پیدا کردند و مشخص شد انحراف خاصی وجود ندارد.

مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد
سخنگوی دولت در تشریح مصوبات هیأت وزیران گفت: برای کاهش زندانیان و جمعیت کیفری زندان‌ها دولت بنابر پیشنهاد وزارت دادگستری مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس را تعدیل کرد و با این اصلاح عملاً کسانی که به خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند، دوره مجازات کوتاه‌تری خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی در ادامه گفت: برای حمایت از توسعه کشاورزی و محصولات آن، بویژه دانش‌بنیان‌سازی حوزه کشاورزی، دولت با اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی موافقت کرد و پیشنهاد شد که برای توسعه و حمایت مؤثرتر در حوزه‌های زنجیره‌ ارزش افزوده کشاورزی و دانش‌بنیان اقدام‌های لازم انجام شود.  به گفته سخنگوی دولت، منابعی هم برای تجهیز، تقویت و نگهداری بالگردهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی پیش‌بینی شده است.

رزمایش‌های منطقه را با دقت رصد می‌کنیم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره رزمایش‌های برگزار شده در منطقه گفت: رزمایش‌های برگزار شده در منطقه را با دقت رصد می‌کنیم، اما استنباط تهدید‌آمیز از آنها نداریم.
به گزارش ایرنا، امیر محمدرضا آشتیانی، هدف رزمایش امریکا و شماری از کشورها در منطقه را روحیه‌دهی به نیروهای امریکا دانست و گفت: ما همیشه آمادگی و هوشیاری لازم را داریم. رصد لازم را انجام داده و رویدادها را کاملاً زیرنظر داریم.
وزیر دفاع درباره برنامه‌های این وزارتخانه گفت: رزمایش‌های برنامه‌ریزی شده هم با کشورهای دیگر و هم سالانه و مستمر در ایران در حال برگزاری است.

جستجو
آرشیو تاریخی