سیاست

با سفر رئیس جمهوری به بوشهر
فاز ۱۴ پارس‌جنوبی افتتاح می‌شود
سخنگوی دولت از سفر رئیس جمهور در پایان این هفته به بوشهر خبر داد و گفت: در این سفر فاز ۱۴ پارس جنوبی از سوی رئیسی افتتاح خواهد شد.به گزارش تسنیم، علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران افزود: در سومین سفر استانی رئیس ‌جمهور دو طرح آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر افتتاح می‌شود. از سوی دیگر فاز اول خط آب‌رسانی به جم هم بعد از 12 سال افتتاح  و بخشی از مشکلات آبی این شهر رفع می‌شود‌. به گفته وی، در این سفر بیش از 2 هزار واحد مسکن ملی هم افتتاح خواهد شد.
 
افتتاح پایانه بین المللی مسافری دریایی بوشهر
 محمد شکیبی‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان، در مجموع با اعتبار حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر افتتاح و عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه آغاز می‌شود.
 
وضعیت فعلی برجام
نتیجه اشتباه سیاست امریکاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست امریکاست. تجارب گذشته به ما آموخت که دور جدید مذاکرات را با دقت و حساسیت بیشتری پیش ببریم.به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز گذشته در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو افزود: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً صلح‌آمیز است و صلح‌آمیز باقی خواهد ماند. جمهوری اسلامی ایران مصمم است، همان طور که تاکنون نیز نشان داده است، به طور کامل به تعهدات خود تحت موافقتنامه پادمان جامع خود پایبند باشد.وی در ادامه گفت: ایران نسبت به احتمال هرگونه تحرک منفی در چارچوب نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار می‌دهد و این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا پاسخ متقابل نسبت به آن انجام دهد. ما در روزهای اخیر شاهد دو مرحله سفر هیأت فنی آژانس به ایران بوده‌ایم و از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز برای سفر در روزهای آینده دعوت کرده‌ایم. چنانچه آژانس رویکرد سیاسی خود را کنار بگذارد، به راه حل فنی بسیار نزدیک هستیم.

انهدام پهپادهای حمله‌ور
با سامانه‌های بومی «مجید» و «دزفول»
سامانه‌های پدافندی «دزفول» نیروی هوافضای سپاه و «مجید» نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت، اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را منهدم کردند.به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم فرجپور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ روز گذشته با اعلام این خبر گفت: همچنین پهپادهای نیروهای نارنجی حمله‌ور سازماندهی شده که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشتند، توسط شبکه راداری، کشف، شناسایی، رهگیری و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به منظور درگیری و انهدام به سامانه موشکی ارتفاع کم مجید واگذار که با شلیک موفق موشک از این سامانه، سرنگون شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی