وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جـــــــاده‌های کشـــــــــــور ایمن شد

هدفگذاری راه و شهرسازی برای تعداد جانباختگان جاده‌ای، صفر است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پرخطر در جاده‌های کشور گفت: ایمن‌سازی این نقاط در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر ۲۰۰ نقطه آن رفع شده است.
به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش در هفدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهور افزود: تا روزی که تعداد جانباختگان جاده‌ای به صفر نرسد نباید آرام بنشینیم و هدفگذاری ما عدد صفر است. در تعامل با یکدیگر و هدفگذاری مشخص، باید این عدد را در طول برنامه هفتم تا 50 درصد کاهش دهیم و این کار سختی نیست.
به گفته وی، طی ١٥ سال اخیر، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات انسانی بوده‌ایم که ناشی از افزایش خدمات، به‌ روز‌رسانی تجهیزات و توسعه زیرساخت‌هاست.
بذرپاش بر راه‌اندازی همگانی هرچه سریع‌تر سامانه «سپهتن» (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) تأکید کرد و افزود: این سامانه‌ها اطلاعات کامل‌تری به ما می‌دهند تا با فرد متخلف برخورد شود.وی گفت: در حوزه هواشناسی هم بزودی نرم‌افزاری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که به صورت نقطه‌ای برای ١٠ روز آینده وضعیت آب و هوا را پیش‌بینی می‌کند.
فوت ۴۳ درصد حادثه‌دیدگان تصادفات در بیمارستان
رئیس پلیس راهور نیز در این همایش گفت: ۵۱درصد از جا‌نباختگان تصادفات در همان صحنه تصادف، ۶درصد هنگام انتقال به بیمارستان و ۴۳درصد در بخش تروما و بیمارستانی جان خود را از دست می‌دهند.
سردار سید کمال هادیانفر افزود: در برنامه ششم توسعه 31 درصد کاهش تلفات جاده‌ای پیش‌بینی شده بود که در 5 سال اخیر 95 درصد از این پیش‌بینی محقق شده است.وی گفت: 32 دستگاه در حوزه کاهش تلفات ناشی از تصادفات نقش دارند که می‌خواهیم این دستگاه‌ها وارد میدان شوند تا بتوانیم به هدفگذاری انجام‌شده دست یابیم.

قابل توجه رانندگان دارای جریمه
هادیانفر همچنین گفت: در طرح نوروزی به همکاران ابلاغ کردیم که خودروهای حامل خانواده‌ها به خاطر جریمه 3 یا 4 میلیون تومانی متوقف نشوند.وی افزود: طبق قانون هوای پاک هر وسیله نقلیه که بالای یک میلیون تومان جریمه داشته باشد مکلف به پرداخت جریمه است اما طی سال‌های اخیر پلیس راهور به خاطر کمک به مردم و با توجه به تورم، سقف جریمه منجر به توقیف خودرو را به 3 میلیون تومان ارتقا داده است.هادیانفر تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال هم دوباره تأکید کرده‌ایم که اولاً در جاده‌ها، خودروهایی را که با خانواده تردد می‌کنند بخصوص وقتی راننده خانم در جاده تردد دارد، همچنین هنگام شب (به استثنای خودروهایی که دارای دستور مقام قضایی برای توقیف بوده و توقیف آنها اجتناب ناپذیر است) مأموران به دلیل جریمه، خودرو را توقیف نکنند. البته رانندگان از طریق اپلیکیشن «پلیس من» در هر کجای جاده باشند می‌توانند جریمه خود را پرداخت کنند.

پلیس مخالف برگزاری نمایشگاه «بهاره» در نمایشگاه‌ دائمی تهران
وی همچنین با گلایه از برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: نمایشگاه‌هایی که در این محل برگزار می‌شوند هم ترافیک وحشتناک ایجاد می‌کنند و هم باعث اذیت و گلایه اهالی منطقه می‌شوند.هادیانفر افزود: به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم تا با شهرداری تهران تعامل برقرار کنند و کاربری آن محل را تغییر دهند چون نمایشگاه شهر آفتاب با امکانات خوب آمادگی میزبانی نمایشگاه‌ها را دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی