سیاست

به دنبال صادرات محصولات هسته‌ای هستیم
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه به دنبال صادرات محصولات و فناوری هسته‌ای به کشورهای دیگر هستیم، گفت: امکان صادرات محصولات هسته‌ای تولید شده توسط متخصصان داخلی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای کشور که در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: پودر منعقد کننده خون که در جراحی‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محصول تحریمی بوده امسال تولید و مورد استفاده قرار گرفته و گواهی سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است. امکان صادرات این محصول هم اینک وجود دارد.وی افزود: برای نخستین بار امسال در سه نمایشگاه بین‌المللی در حوزه فناوری هسته‌ای شرکت کرده‌ایم و تمام تلاش ما این است که بتوانیم محصولات فناورانه در حوزه هسته‌ای را علاوه بر تأمین نیاز داخل بتوانیم به کشورهای دیگر صادر کنیم.
به گفته اسلامی ثروت بالا و فرصت تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی در کشور توسعه یافته است و هم اکنون شاهد صادرات رادیوداروها و صادرات تجهیزات هسته‌ای در کشور هستیم.
اسلامی گفت: اهداف و برنامه‌هایی در صنعت هسته‌ای پی‌ریزی شده و تنظیماتی در این حوزه شکل گرفته است و باید فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه فناوری هسته‌ای با سازمان انرژی اتمی همگرا باشند تا شاهد توسعه منابع در حوزه هسته‌ای و خلق فناوری در این حوزه باشیم.
 
وزارت دفاع پیشگام در صنعتی‌سازی ساختمان
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح در حوزه صنعتی‌سازی ساخت و ساز ساختمان پیشگام خواهند بود و تلاش می‌کنیم تا در مدت قابل قبولی واحدهای متعهد شده را بسازیم.به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری در مراسم افتتاح و تحویل‌ واحدهای مسکونی ساخته شده توسط نیروهای مسلح اظهار داشت: حدود ۱۹۹ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح در حال ساخت است و امروز مراسم کلنگ‌زنی ۳۱ هزار واحد مسکونی برگزار شد.وی افزود: بیش از 10 هزار واحد مسکونی ساخته شده و تحویل همکاران و همرزمان در نیروهای مسلح می‌شود که این بخشی از نهضت ساخت مسکن در نیروهای مسلح است که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
سرلشکر باقری بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که میان نیروهای مسلح و دولت امضا شده است، تعداد 500 هزار واحد مسکونی از مجموعه طرح ملی مسکن برای مسکن شخصی کارکنان نیروهای مسلح تدوین شده که برای رسیدن به این عدد بزرگ در طول مدتی که تعهد شده طبیعتاً باید با صنعتی‌سازی ساختمان پیش می‌رفت و وزارت دفاع در این باره پیشگام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی