طرح ویژه ترافیکی نوروز 1402 از 24 اسفند آغاز می شود

اجرای طرح کاهش سرعت اتوبوس‌های مسافری نوروزی

رئیس پلیس راه فراجا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این نهاد برای پیشگیری از مخاطرات سفرهای نوروزی گفت: اجرای طرح ترافیکی نوروزی سال ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فرودین ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، سردار حسن مومنی با تأکید بر اقدامات و برنامه ریزی‌های بیشتر برای کاهش تصادفات در نوروز پیش رو افزود: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود که اوج سفر از ٢٤ اسفند امسال تا 3 فروردین ۱۴۰۲ باشد.
وی گفت: آغاز طرح ترافیک نوروزی 1402 همزمان با رزمایش نوروز برگزار خواهد شد و پیش بینی ما این است که در محورهای مواصلاتی افزایش تردد را داشته باشیم بنابراین اجرای طرح کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت اتوبوس‌های مسافری را برای ایجاد شرایط ایمن مسافران انجام داده‌ایم.مومنی، با اعلام اینکه اولویت انضباط ترافیکی و برخورد با سرعت‌های غیرمجاز در دستور کار پلیس راهور است، گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز، هوشیاری نیروهای امنیتی در همه دستگاه‌ها و نقش و حساسیت مسئولان در استانداری‌ها  باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. برپایی و توسعه ایستگاه‌های سلامت هم باید مورد توجه قرار گیرد و اطلاع رسانی بموقع به شهروندان و مسافران از شرایط جوی و ترافیکی جاده‌ها از ضروریات این طرح است.
راه‌اندازی پلیس بزرگراه در ۱۲ کلانشهر
سردار محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: در ایام نوروز تمرکز عمده ما بر محورهای بزرگراهی بخصوص در ورودی و خروجی شهرهاست چون طبق آمارها ۶۵ درصد تصادفات شدید در معابر اصلی رخ داده است.وی با بیان اینکه امسال با تدبیر ریاست پلیس راهور، پلیس بزرگراه‌ها در ۱۲ کلانشهر کشور راه اندازی شد، گفت: در ایام نوروز برای تقویت پلیس بزرگراه‌ها و گشت‌های آن اقدام می کنیم.
سلیمی درباره اقدامات پلیس برای کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند آشکارسازی نقاط حادثه خیز در معابر شهری و استقرار نیروها از جمله اقداماتی است که در این راستا پیش بینی شده است.
پیشنهاد افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی تا نوروز ۱۴۰۲
رئیس پلیس راهور فراجا از بررسی پیشنهاد پلیس برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی از سوی دولت خبر داد و گفت: در صورت موافقت دولت این رقم‌ها در نوروز ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد.سردار سید کمال هادیانفر افزود: وقتی از افزایش مبلغ جریمه صحبت می‌شود منظور پرداخت جریمه نیست، منظور بازدارندگی جریمه است. وی با بیان اینکه افزایش مبلغ جرائم رانندگی متناسب با نرخ تورم خواهد بود، گفت: در برخی از کشورها جریمه یک تخلف برای خودرو، 3هزار یورو است، یعنی آن فرد باید تمام درآمد ماهانه خود را برای پرداخت جریمه یک تخلف بدهد.
جستجو
آرشیو تاریخی