سیاست

رئیس جمهور:
دستگاه‌های اجرایی از سیاست‌های بانک مرکزی حمایت کنند
رئیس جمهور با اشاره به آغاز به کار مرکز مبادلات ارز و طلا، از همه دستگاه‌های اجرایی خواست از سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه مدیریت بازار ارز و طلا، در راستای اعمال حکمرانی مؤثر دولت بر این بازار به شکل یکپارچه حمایت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش مصرف بنزین در ایام پایان سال و بویژه تعطیلات نوروزی، به وزارت نفت مأموریت داد، ضمن تمهید پیش‌بینی‌های لازم، طرح‌های کارشناسی شده خود در راستای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کند.
 در حاشیه این جلسه برخی از اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنها پاسخ دادند.

رئیس جمهور به بوشهر می‌رود
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سفر رئیس جمهور در هفته آینده به استان بوشهر خبر داد.
به گزارش تسنیم، محسن منصوری افزود: رئیس‌جمهور پنج‌شنبه و جمعه هفته آینده به استان بوشهر خواهد رفت و برای افتتاح طرح‌ها در عسلویه حضور می‌یابد.
وی افزود: با هماهنگی که با سازمان برنامه و بودجه انجام شده، هفته آینده 12هزار میلیارد تومان هم به حساب استان‌های مختلف برای اجرای مصوبات استانی واریز می‌شود.به گفته منصوری تا پایان سال یک مرحله دیگر از بودجه به استان‌ها تخصیص خواهد یافت تا مصوبات سفر دور اول تا سال‌های 1402 و 1403 تکمیل شود.

فشارهای سیاسی
در موضوع هسته‌ای را برنمی‌تابیم‌
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در چهارچوب پادمان، روابطمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار است. مسئولان آژانس از روز دوشنبه در حال مذاکره، بازدید و بازرسی هستند تا ابهاماتی که بر اساس برداشت ناصواب یک بازرس ایجاد شده بود، برطرف شود.
به گزارش تسنیم، محمد اسلامی با بیان اینکه مذاکرات برجام و توافق برجام یک معامله بین ایران و 1+5 برای اعتمادسازی بوده است، تصریح کرد: متأسفانه طرف‌های اصلی این توافق به تکالیف خود عمل نکرده‌اند بویژه دولت امریکا که نه تنها خود به تعهداتش در این توافق عمل نکرده بلکه اجازه نداده دیگران نیز در این زمینه همکاری و به تعهدات خود عمل کنند.
وی افزود: یک جریان پرفشار سیاسی به دنبال این است که تعهدات برجامی به صورت یک‌طرفه انجام شود اما خود به تعهدات‌شان در این توافق عمل نکنند و این موضوع کاملاً غیرقابل قبول است. ما فشارهای سیاسی، جوسازی‌ها و مسأله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم‌.

جستجو
آرشیو تاریخی