دو خط خبر

تلاش دولت برای از بین بردن
«فقر مطلق» و کاهش «فقر نسبی»
سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال به رفع مطلق و نسبی فقر از جامعه کمک می‌کند و به علاوه موجب افزایش بهره‌وری هم خواهد شد، گفته دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا دیگر فقر مطلق در جامعه نباشد و فقر نسبی هم به کمترین حد برسد. در بخش صنعت، بازرگانی و همچنین خدمات، افزایش اشتغال رخ داده اما شاهد افت اشتغال در حوزه کشاورزی بوده‌ایم.

معرفی 4 شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی به شورای عالی
مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور از اعلام 4 شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی به شورای عالی و جهانی خبر داده و گفته دزفول به‌عنوان شهر جهانی کپوبافی، روستای بحیری بوشهر به‌عنوان روستای جهانی عبابافی، کاشان شهر جهانی منسوجات و رشت را به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به شورای عالی صنایع‌دستی اعلام کردیم.

خطر زلزله ۸۵۰ هزار نفر ساکن
در اماکن ناایمن تبریز را تهدید می‌کند
محمدباقر هنربر، مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از احتمال وقوع زلزله ناشی از گسل جوان تبریز گفته ۸۵۰ هزار نفر از مردم این شهرستان در اماکن ناایمن ساکن هستند و خطر زلزله آنها را تهدید می‌کند. ۲ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در تبریز وجود دارد.

اصلاح قانون مدیریت پسماند
به ایستگاه پایانی رسید
 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی درباره قانون مدیریت پسماند گفته بازنگری قانون مدیریت پسماند در ایستگاه پایانی است. برای این حوزه ۱۴۰۰ ساعت کار مطالعاتی صورت گرفته است که امیدواریم با تصویب آن شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه باشیم. در خصوص شیرابه‌های پسماند در کشور معضلات و مسائل زیست‌محیطی بزرگی داریم که اگر بسرعت راهکاری برای مدیریت آن پیدا نکنیم، به یک معضل اساسی تبدیل خواهد شد.

معرفی دستگاه‌های اهمال‌کار
در خصوص قانون هوای پاک
علیرضا نورمحمدی، معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته سازمان حفاظت محیط‌زیست دستگاه‌هایی را که در راستای قانون هوای پاک به وظایف قانونی خود عمل نکرده و اهمال‌کاری کرده بودند، به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری معرفی کرده‌ است.

جستجو
آرشیو تاریخی