دو خط خبر

دو سناریوی کووید۱۹ برای نوروز
دکتر بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره شرایط بیماری در روزهای منتهی به عید نوروز، دو سناریو را مطرح کرده است: معمولاً بعد از تعطیلات طولانی مدت مثل نوروز، افزایش موارد بیماری قابل انتظار است اما پیش‌بینی برای شدت بیماری فعلاً زود است. همچنین با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان همزمان با تعطیلات نوروز این احتمال هم وجود دارد که سفرها و دید و بازدیدها کمتر شود و متعاقب آن بیماری‌زایی کاهش یابد.

همکاری اندک وزارت نیرو برای تأمین حقابه تالاب‌ها
صدیقه مدرس طباطبایی، رئیس گروه منابع آب و پایش تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرده طبق ماده۲ قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور، وزارت نیرو مکلف است ضمن تدوین و اجرای برنامه مدون مربوط به نیاز آبی محیط زیستی تالاب‌ها، برای تخصیص و تأمین آن اقدام کند. با وجود برگزاری جلسات، مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده، تاکنون همکاری ثمربخشی از سوی شرکت‌های آب منطقه‌ای وابسته به وزارت نیرو صورت نگرفته و اقدام‌هایشان هم کوتاه مدت و مقطعی بوده و پاسخگوی تأمین نیاز محیط زیستی و جلوگیری از آثار تخریبی بلندمدت در تالاب‌ها نبوده است.

مدیریت بحران فقط امداد و نجات نیست
نژاد جهانی، معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت بحران فقط شامل مراحلی مانند مقابله و امداد و نجات نیست، گفته: باید به اصل پیشگیری هم توجه شود. در حوزه مدیریت بحران توانمندی‌های بسیاری داریم ولی فاقد کلید واژه کار تیمی و تعامل بین بخشی هستیم که حلقه مفقوده ماست.

ایران آماده انتقال تجربه‌های شبکه «شاد» برای دانش‌آموزان سوری
 یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در تماس تلفنی با وزیر آموزش سوریه، آمادگی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجربه‌های شبکه دانش‌آموزی «شاد» برای دانش‌آموزان زلزله‌زده سوری اعلام کرده و گفته است: دانش‌آموزان در شهرها و روستاهای  آسیب دیده، هم اکنون امکان تحصیل حضوری در مدارس را ندارند اما نباید از آموزش باز بمانند. باید سعی شود برای آنها آموزش در بستر فضای مجازی و آنلاین فراهم شود.
 



 

 

جستجو
آرشیو تاریخی