بارش 4 متری برف در چهار محال و بختیاری

زهره افشار- بارش برف در چهارمحال و بختیاری کولاک کرد. ارتفاع برف در برخی نقاط این استان مانند کوهرنگ و چلگرد از 4 متر گذشت. «خسرو کیانی» مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: این میزان برف در بازه زمانی چند روز اخیر در 20 سال گذشته  سابقه نداشته است و پوشش بالای برف خاطره بارش‌ها در دو دهه قبل را در ذهن مردم زنده کرده است. به گفته وی، برف راه ارتباطی حداقل 200 روستا را مسدود کرده و سه گردنه چری، تاراز و شاه منصوری  به دلیل بارش سنگین برف همچنان مسدود  است. این در حالی‌ است که پیش‌بینی‌های هواشناسی ادامه بارش برف در این منطقه را نشان می‌دهد. وی افزود: روز گذشته بارش برف سنگین ادامه داشت و همه استان رخت سپید بر تن کرده بود. کیانی خاطرنشان کرد: هرچند به دلیل کمبود تجهیزات، استان با مشکلاتی روبه‌رو شده است اما با وجود همه این مسائل مردم از بارش برف بسیار خوشحالند.
فعالیت سامانه بارشی در 20 استان
سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در ۲۰ استان، درباره آبگرفتگی معابر، خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال افت فشار گاز در این مناطق هشدار داد.
دمای هوا در همدان امروز به ۱۵- درجه سانتیگراد می رسد که سردترین مرکز استان خواهد بود.
شدت بارش‌ها امروز مربوط به شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و شمال خراسان رضوی است.
فردا در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان، یزد و در شمال شرق و سواحل شمالی بارش رخ می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی