دو خط خبر

40 نقطه به محل استقرار نیروهای خدمات شهری در پایتخت اضافه شد

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران گفته برخی نقاط از نظر ترافیکی در روزهای عادی سال هم مشکل دارند و با بارش برف، ترافیک در آنها سنگین‌تر نیز می‌شود لذا ٤٠نقطه جدید به نقاط استقرار نیروهای خدمات شهری اضافه شده که ١٨نقطه از آن در اتوبان یادگار امام است.


وضعیت حقوق سربازان در سال

۱۴۰۲
 سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خواستار افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۲ شده و گفته درخواست ما این است که حقوق سربازان برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت شود. طبق این ماده قانونی، حقوق سربازان وظیفه باید حداقل 60 درصد و حداکثر 90 درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.
نظر آموزش و پرورش درباره


کلاس «چرتکه» برای دبستانی‌ها


 معصومه نجفی‌پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌های خارج از برنامه درسی برای دانش‌آموزان دبستانی نظیر آموزش ریاضیات با چرتکه گفته این موضوع بستگی به کیفیت آن دوره، اهدافش و استعداد دانش‌آموز دارد اما والدین باید با مدرسه و معلم دانش‌آموز هماهنگ و از داشتن مجوز رسمی آن کلاس‌ها مطلع شوند.


سرانه کمک‌دولتی به معلولان روزی 5هزارتومان است


شبکه ملی تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت شنوایی با اشاره به حذف ردیف بودجه معلولان در سال ۱۴۰۲ طی نامه‌ای از کمیسیون تلفیق بودجه و مجلس شورای اسلامی خواسته تا نسبت به بازگرداندن ردیف بودجه معلولان  همت کنند. در این نامه آمده است: اگر ۲۸۰۰ میلیارد تومان را با تعداد معلولان (یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش) بررسی کنید، می‌بینید که سرانه روزانه کمک دولت به معلولان معادل روزی حدود ۵ هزارتومان است.


دریاچه ارومیه هزار کیلومتر کوچک‌تر شد


 آرزو اشرفی‌زاده، مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تا ۱۶ بهمن‌ماه جاری مساحت دریاچه ارومیه بیش از یکهزار کیلومترمربع کاهش داشته، گفته بارش‌های حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه نیز با کاهش حدود ۴۷ میلیمتری مواجه است.
 امکان خرید فقط 100 اتوبوس
در کشور با بودجه 1402
داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفته توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه سال ۱۴۰۲ دارای یک ردیف بودجه شده اما میزانش ۸۴۰ میلیارد تومان است که با این مبلغ فقط می‌توان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در کل کشور خریداری کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی