سیاست

 رئیس‌جمهور:
راهپیمایی امسال جلوه‌های تازه‌ای
از شور انقلابی را به تصویر کشید

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در پیامی از حضور پرشور و آگاهانه مردم شریف و انقلابی ایران در راهپیمایی جشن خاطره‌انگیز و الهام‌بخش چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در بخشی از پیام رئیس‌جمهور آمده است: بی‌شک افتخار دولت برآمده از اراده ملت ایران، این است که در گام دوم انقلاب بیش از گذشته در مسیر حفظ دستاوردها و تقویت پایه‌های این نظام مقدس حرکت کند و در چهارچوب سیاست‌ها و فرامین رهبر معظم انقلاب، آرمان ایران قوی و سربلند را بر اساس عدالت‌گستری و خدمتگزاری هرچه بیشتر به ملت فهیم و لایق ایران تحقق بخشد.
در بخش دیگری از پیام وی آمده است: با وجود خیال خام توطئه‌گران، در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، جلوه‏‌های تازه‌ای از شور انقلابی و حماسه حضور به تصویر درآمد تا دنیا ببیند و بداند که امروز آحاد مردم به ‏ویژه نسل جدید انقلاب، مؤمن‌تر، توانمندتر، مقاوم‌تر و منسجم‌تر از همیشه در میدان ایستاده و بر ادامه مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی پافشاری می‌کند.

به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین
آیت‌الله رئیسی به پکن می‌رود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، در رأس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی سه روزه، عصر امروز عازم پکن پایتخت چین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای چینی خود، ابتدا دیداری با شی جین پینگ خواهد داشت و سپس مذاکرات هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور و نیز مراسم امضای اسناد همکاری، در حضور رؤسای جمهور برگزار خواهد شد. آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین شرکت می‌کند و دیداری نیز با ایرانیان مقیم چین خواهد داشت. نشست و گفت‌و‌گو با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین از دیگر برنامه‌های دکتر رئیسی در پکن خواهد بود. جمعی از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. رئیسی نخستین میهمان ارشد رئیس‌جمهور چین در سال نو چینی است.

آغاز بررسی بودجه در صحن مجلس از اسفند

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: لایحه بودجه سال 1402، دوشنبه اول اسفندماه به صحن مجلس می‌آید و کار بررسی آن از ابتدای اسفند در صحن آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق در هفته جاری به پایان خواهد رسید. پس از آن نمایندگان فرصت دارند پیشنهاد‌ات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند.
وی افزود: طبق روال معمول، نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهاد‌ات خود را در سامانه بارگذاری کنند، اما در شرایط فعلی این کار در یک فرصت 5 روزه انجام می‌شود و از روز دوشنبه اول اسفند نیز کار بررسی بودجه در صحن مجلس آغاز خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی