مسافران بالای 18 سال می‌توانند از 5 بانک ارز مسافرتی دریافت کنند

بر اساس آخرین قوانین و مقررات ارزی منتشر شده از سوی بانک مرکزی، همه مسافران بالای ۱۸ سال می‌توانند تحت شرایطی، از 5 بانک کشور ارز مسافرتی دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، بر اساس قوانین و مقررات به‌روز شده بانک مرکزی در حوزه ارزی، همه مردم می‌توانند ارز غیربازرگانی یا خدماتی مورد نیاز خود را از طریق سامانه «ناخدا» یا همان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز ایران دریافت کنند که البته باید با یکی از ۳۸ مورد اعلام شده در قوانین، منطبق باشد.
ارز مسافرتی یکی از موارد مصارف ارزی اعلام شده در قوانین جدید است که بر اساس آن، تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به‌صورت اسکناس، یکبار در سال و ازطریق بانک‌های ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان امکان‌پذیر است. همچنین برای مسافران هوایی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به‌صورت اسکناس برای کشورهای با ویزا ۵۰۰ یورو و برای کشورهای بدون ویزا ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها تعیین شده است. مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی از بانک‌های معرفی شده، گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل شش ماهه، بلیت مسافرت هوایی اعم از یکسره یا دو سره (کاغذی یا الکترونیکی) و ویزای کشور مقصد نیازمند ویزا است. در ضمن این مدارک برای نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی