با حضور سرلشکر باقری

پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش با نام «عقاب ۴۴» رونمایی شد

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
به گزارش فارس، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام خبر رونمایی از پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش با نام «عقاب ۴۴» در مراسم روز گذشته تجدید میثاق فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی امروز تهدیداتی را مطرح می‌کند اما بخوبی می‌داند قدرت اعمال هیچ‌گونه تهدیدی را ندارد و در میان کشورها و ملل محور مقاومت محاصره شده است.
سرلشکر محمد باقری افزود: نیروی قدرتمند هوایی ارتش در سال‌های اخیر توانسته قدرت آفندی و تهاجمی خود را بخوبی تقویت کند، روندی که کماکان تداوم داشته است.
وی با اشاره به دستاورد جدید نیروی هوایی ارتش و خودکفایی دفاعی کشورمان گفت: قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی به حدی بود که فقط 5 درصد از تجهیزات در داخل تولید می‌شد، اما امروز بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح در داخل تولید و به‌ کار گرفته می‌شود.
سرلشکر باقری افزود: خودکفایی نیروهای مسلح امروز در نقطه‌ای قرار دارد که کشوری که روزی از داشتن کوچک‌ترین تجهیزات محروم بود، تجهیزات و تسلیحات تولید آن درخواست‌کننده‌های فراوانی در جهان پیدا کرده است.
به گزارش فارس، پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام مأموریت‌های محوله پذیرا باشد. احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیازها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‌‍‌ها، قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند. در بازدید سرلشکر باقری از پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش، از موشک کروز هواپایه بردبلند عاصف نصب شده روی جنگنده بمب‌افکن سوخو-۲۴ هم رونمایی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی