در حافظه موقت ذخیره شد...
کارگردان فیلم «بعد از رفتن»:
در هر شات و پلانی که گرفتیم فقط به سینما فکر کردیم
به گزارش تسنیم، در این نشست رضا نجاتی، کارگردان «بعد از رفتن» گفت: در ابتدا باید بگویم در این فیلم بهترین تهیهکننده جهان را همراه خود داشتم. آقای بابایی بسیار همراه و پایه است.وی با اشاره به نگارش فیلمنامه افزود: این فیلم را پس از فیلم کوتاه «شوفر» و «ارفاق» کار کردم. در این سه سال اتفاقهای خوب و بد بسیاری برای من رخ داد و نتیجه آن فیلم «بعد از رفتن» شد.کارگردان «بعد از رفتن» با اشاره به تصاویر بصری فیلم اعلام کرد: ما در هر شات و پلانی که گرفتیم به سینما فکر میکردیم تا بتوانیم سواد بصری مخاطب را هم بالا ببریم. من سالها است با آرمان فیاض (مدیر فیلمبرداری فیلم) کار میکنم و تمام فیلمهای کوتاهم را او انجام داده است. باید بگویم او یکی از بهترین فیلمبردارهای ایران است.نجاتی درباره پایانبندی فیلم توضیح داد: این پایانبندی برای مخاطب سؤال ایجاد میکند و ما در زمان تدوین تصمیم گرفتیم این سؤال را در ذهن مخاطب ایجاد کنیم.
وی گفت: مهمترین چالش یک فیلمساز، جمع کردن گروه بازیگری است زیرا به قدری حجم تولیدات سریالهای نمایش خانگی زیاد است که دور هم جمع کردن گروه دشوار است. البته این را هم بگویم زمانی که یک بازیگر چهره را انتخاب میکنیم، دیگر بازیگرانی هم که به آنها پیشنهاد میدهیم، اعتماد میکنند و نقش را میپذیرند.کارگردان این فیلم درباره شیوه روایت با پایان باز خاطرنشان کرد: فکر میکنم پایان مشخص است. از اول مسیری انتخاب میشود و بر اساس آن داستان پیش میرود و به پایان میرسد.نجاتی در پاسخ به این پرسش که چرا گاهی ریتم فیلم کند میشود، گفت: زمانی که ما ریتمی را برای فیلم انتخاب میکنیم، نمیتوانیم آن را دستکاری کنیم. همچنین مخاطب برای موضوعهایی که در فیلم مطرح میشود نیاز به زمان دارد تا فکر کند.