دو خط خبر

افتتاح بزرگ‌ترین پایانه مسافربری جنوب کشور در عسلویه
 عبدالکریم اخترشناس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح بزرگترین پایانه مسافربری اختصاصی جنوب کشور در عسلویه خبر داده و اعلام کرده است این پایانه با داشتن 180 اتوبوس ملکی و استیجاری نقش بسزایی در ساماندهی و حمل ونقل مسافر در سطح استان و کشور دارد و بیش از 200 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد می‌کند.

فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفند
 داریوش باقری جوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرده که فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفند به صورت اینترنتی و از ۷ اسفند در دفاتر شرکت‌های حمل و نقل و طرح نوروزی راهداری هم از ۲۴ اسفند و زودتر از سال‌های قبل آغاز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای داشته باشیم.

گره خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران باز شد
 محسن هرمزی، مدیرعامل متروی تهران از بازشدن گره خرید ۶۳۰ واگن مترو پس از 5 سال خبر داده و گفته دولت پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ واگن متروی تهران را تأیید کرده است. امیدواریم بتوانیم تا پیش از سال جدید پیش پرداخت را به شرکت سازنده واگن‌ها پرداخت کنیم تا هرچه سریعتر فرایند ساخت واگن‌های مترو آغاز شود.

مهاجرت سالانه 250 هزار نفر به پایتخت
 حشمت‌الله سلیمانی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، اعلام کرده است: سالانه به‌طور متوسط ۲۵۰ هزار نفر به استان تهران مهاجرت می‌کنند و چون جنوب و جنوب غرب استان تهران گشایش جمعیتی بیشتری به‌واسطه فضاهای صنعتی دارد این جمعیت در این مناطق مستقر می‌شوند. تقریباً 2 میلیون نفر اتباع رسمی مهاجر و نزدیک به ۴۰۰ هزار اتباع به‌صورت غیررسمی در تهران حضور دارند.

احتمال زایمان «ایران»در اردیبهشت‌ ماه
 غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته است اگر «ایران» (یوزپلنگ آسیایی در اسارت) باردار شود، احتمالاً اردیبهشت‌ماه زایمان می‌کند. او درباره «کوشکی» هم گفته این یوز توانایی جفت‌گیری نداشته است.
 
اسامی روانشناسان دارای مجوز اعلام می‌شود
 سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کرده که برخی از گروه‌ها بدون کسب مجوز از این سازمان به دادن آگهی برای سوءاستفاده از موقعیت اقدام کرده‌اند، این سازمان نام افراد دارای مجوز را در سایت درج می‌کند و نرخ کارگاه‌ها نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
هتل‌ها جزو ساختمان‌های پرخطر تهران نیستند
 اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور گفته طبق استعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، هیچ‌یک از هتل‌ها و تأسیسات گردشگری و اقامتی تهران تاکنون «اخطار ساختمان ناایمن» دریافت نکرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی