بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد

با ورود سامانه بارشی جدید که این‌بار از غرب کشور وارد می‌شود، از ساعات پایانی امروز (دوشنبه) بارش باران بیشتر استان‌ها را در برخواهد گرفت.
کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و اظهار داشت: با وجود آنکه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حکمفرما است اما از ساعات پایانی امروز با ورود این سامانه، بارش باران نواحی غربی کشور را دربرخواهد گرفت. البته در مناطق گرمسیر این بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
وی ادامه داد: از اواخر امروز تا پایان هفته با فعالیت متناوب سامانه بارشی، افزایش ابر و در بعضی ساعات بارش برف و باران در سطح استان‌های غربی و در نیمه‌ شمالی بارش برف در ارتفاعات و کولاک گاهی همراه با مه پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی با تأکید بر اینکه گستره سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به ارتفاعات دامنه البرز کشیده خواهد شد، گفت: روز چهارشنبه مجدداً نواحی غربی و دامنه‌های البرز شاهد بارش برف و باران خواهد بود و کاهش نسبی دما نیز برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس تا روز سه‌شنبه شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود و سپس تا پایان هفته روند کاهش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور دور از انتظار نیست.
طلسم پاک‌ترین روز پایتخت پس از یازده‌ ماه، شکست
رفیعی با اعلام اینکه پس از یازده‌ ماه، بالاخره آسمان تهران هوای پاک را تجربه کرد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون تهران فقط 3 روز هوای پاک داشته است. پیش از این، آخرین روزهایی که آسمان پایتخت از آلاینده‌ها به دور بوده است به ششم و هفتم فروردین سال‌ جاری برمی‌گردد و پس از آن تا روز گذشته آسمان تهران همچنان آلوده بوده است.
جستجو
آرشیو تاریخی