گفتنی‌های لیلی عاج از تجربه ساختن فیلم «سرهنگ ثریا»:

قصه فیلم از مادرانی که فرزندان‌شان اسیر فرقه رجوی هستند، شکل گرفت

لیلی عاج، کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» از نحوه شکل‌گیری ایده و ساخت فیلم گفت. به گزارش مهر، در ابتدای این نشست لیلی عاج، کارگردان فیلم گفت: با توجه به اینکه بچه گیلانغرب هستم، یادم می‌آید که در عملیات مرصاد پدربزرگم گم شد و امکان دسترسی به خانواده را نداشت. همیشه فکر می‌کردم این خاطره را بنویسم و تبدیل به نمایشنامه شد. در ادامه همان‌طور که درباره منافقین تحقیق می‌کردم عکسی از مادرانی دیدم که کنار سیم خاردار ایستاده بودند، به همین دلیل چیزی درون من گفت قصه باید همین باشد. در تحقیقات به خانم ثریا عبداللهی رسیدم و با ایشان معاشرت کردم، خیلی از مادرانی را که فرزندان‌شان اسیر فرقه رجوی هستند، دیدم و با آنها گفت‌وگو کردم و در نهایت این فیلم شکل گرفت.
این کارگردان درباره الهام‌گیری از مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» اظهار کرد: من هر آنچه که درباره پدر و مادرها بود را بارها دیدم پس من آن مستند را هم دیدم و درباره کاراکتر آن هم صحبت کردیم واقعاً شباهت اتفاقی بوده و ربطی به آن ندارد.
عاج درباره صبر و استقامت مادران هم اظهار کرد: من امروز میزبان خانواده‌هایی هستم که وقتی فیلم را می‌دیدند چشمان‌شان خیس می‌شد. مادری داریم که 40 سال است فرزندش اسیر فرقه رجوی است.
او درباره انتخاب خانم صامتی گفت: او انتخاب اول و آخر من بود چون به دنبال یک مادر واقعی بودم که حتی وقتی راه می‌رود، ما را یاد مادر ایرانی بیندازد او نه تنها یک بازیگر که یک انسان فوق‌العاده است.
جستجو
آرشیو تاریخی