مصطفی زمانی از تجربه بازی در «عطرآلود» گفت

هنوز جرأت نکرده‌ام فیلم را تماشا کنم

مصطفی زمانی در سومین روز جشنواره فیلم فجر به پردیس ملت آمد و درباره فیلم «عطرآلود» با اهالی رسانه به گفت‌وگو پرداخت.
به گزارش ایسنا، زمانی درباره شباهت نقشی که بازی کرده با شخصیت حقیقی‌اش گفت: من هنوز نتوانسته‌ام شخصیت حقیقی خودم را پیدا کنم و مشکل اینجا بود که در سن بیست و چند سالگی در نقش یوسف پیامبر بازی کردم. از همان زمان می‌دانستم در هر کاری مشغول شوم انگار به یک زمین بازنده وارد شده‌ام چون آن سریال کار بزرگی بود اما برای من یاد گرفتن مهم است و آنچه که در زندگی امید می‌دهد.
وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم این نقش در فیلم «عطرآلود» خیلی به شخصیت من نزدیک باشد، البته این را دوستان پشت صحنه باید بگویند اما سعی می‌کنم به هر شخصیتی نزدیک شوم. درباره این فیلم وقتی با خودم به این نتیجه رسیدم که با آقای مقدم‌دوست می‌توان تجربه کرد و از او یاد گرفت، کار را جدی شروع کردم و گاهی به جایی رسیده بودم که ۱۰ شب به او زنگ می‌زدم و می‌گفتم این آدم (نقش علی) مرا دیوانه می‌کند.
او افزود: انسان با لذت برای بقا زندگی می‌‌کند و اگر کسی بگوید برای دلیل دیگری مثل فرزند زندگی می‌‌کند دروغ محض است. معتقدم وقتی کسی به مرگ فکر می‌‌کند، امکان ندارد یک لحظه از زندگی‌اش پس از فکر به مرگ، با پیش از آن، تفاوت نداشته باشد. من با ‌هادی مقدم‌دوست حرف می‌‌زدم و معتقد بودم پروسه این شخصیت سه مرحله دارد؛ اول حق بودن مرگ است که مهربان می‌‌شوید، دوم سوء‌ظن و پرخاشگری پیدا می‌‌شود و بعد تسلیم است. در مورد این آدم هم من خیلی اذیت شدم تا جایی که حتی دوستان مجبور شدند دو روز کار را متوقف کنند. نقش خیلی سخت بود چون نمی‌شود با مرگ مواجه بشوی و از آن پس زندگی‌ات مثل قبل باشد. نمی‌دانم چقدر توانسته‌ام آن را دربیاورم ولی هنوز هم جرأت نکرده‌ام فیلم را تماشا کنم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی