انتصاب نماینده ویژه وزیر کار برای رسیدگی به زلزله‌زدگان خوی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی به «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون به عنوان نماینده ویژه خود، مأموریت داد تا با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌غربی برای بسیج امکانات و رسیدگی به مشکلات مردم اقدام کند.به گزارش ایسنا، در این حکم همچنین تأکید شده است که معاونان، رؤسا و مدیران سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و مؤسسات تابعه وزارتخانه نهایت همکاری و همراهی را با نماینده ویژه در تأمین و تسهیل مایحتاج مردم منطقه داشته باشند.
پایان عملیات اسکان زلزله‌زدگان خوی
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت امداد‌رسانی در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ٩٥ اردوگاه اسکان اضطراری در سطح شهر و مدارس ایمن در خوی برپا شده است.مرتضی مرادی‌پور افزود: ۹۸ پس‌لرزه بالاتر از ۲.۵ ریشتر رخ داده است و بیش از ١٢٥ هزار نفر با توزیع چادر و اسکان در اردوگاه، اسکان اضطراری یافته‌اند.
مرادی‌پور به برپایی ٩٥ اردوگاه اسکان اضطراری در سطح شهر و مدارس ایمن در بخش خوی اشاره کرد و درباره اقلام امدادی توزیع شده، گفت: تاکنون 40 هزار و ١٥٠ دستگاه چادر، 9 هزار و ٨٧٠ شعله وسایل گرمایشی، ١٢٠ هزار بسته غذایی، 160 هزار و ٦٠٠ تخته پتو و 47 هزار و ٤٥٠ تخته موکت در میان مردم زلزله‌زده توزیع شده است. علاوه براین طرح ضربتی توزیع بسته‌های غذایی در ٤٤ منطقه از خوی انجام شده است.
وی گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ نیروی عملیاتی فعال و ۱۴۶ خودروی عملیاتی فعال در منطقه داریم. برنامه‌ریزی ما در عملیات اسکان اضطراری به این شکل بود که در شهر خوی و فیرورق برای حفظ امنیت در پس‌لرزه‌های احتمالی، افراد را در اردوگاه‌ها اسکان دادیم، چون برپایی چادر انفرادی در کنار ساختمان‌ها و در کوچه و خیابان احتمال خطر به دلیل ریزش آوار را افزایش می‌داد، اما در روستاها به دلیل وسعت باغ و زمین‌های پیرامون منازل، چادرها به شکل انفرادی در محوطه هر خانه برپا شده‌ است.
به گفته وی، قرار بوده تا دیشب با برپایی اردوگاه‌ شماره ۱۰۰ به عنوان آخرین مکان اسکان اضطراری در شهر خوی، عملیات اسکان اضطراری به پایان برسد اما کمک‌های معیشتی و غذایی با تلاش سازمان داوطلبان و خیریه‌های مردمی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
ترمیم مدارس خوی بزودی آغاز می‌شود
وزیر آموزش و پرورش هم گفت: تعدادی از مدارس خوی آسیب جدی دیدند و تخریبی هستند و تعدادی نیازمند مقاوم‌سازی و ترمیم هستند که مقرر شده تا بزودی اقدامات عملیاتی برای مقاوم‌سازی و ترمیم مدارس شروع شود.یوسف نوری افزود: چادرهای مدرسه‌ای هم بزودی دایر می‌شود تا دانش‌آموزان از تحصیل باز نمانند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی