دو خط خبر

ساختمان‌‌ها ایمن نشود اسامی‌شان اعلام می‌شود
مهر/ مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران گفته است در صورت منعقد نشدن قرارداد ایمن‌سازی تا پایان سال، اسامی ساختمان‌های ناایمن حتماً اعلام می‌شود. در صورت انجام نشدن این کار در سال آینده انشعابات ساختمان‌های ناایمن قطع خواهد شد.
 
بودجه دولت برای رفع آلودگی هوای تهران فقط ۸۱ میلیارد تومان است
مهر/ احمد علوی، عضو شورای شهر تهران گفته است، تهران فقط ۸۱ میلیارد تومان در حوزه رفع آلودگی هوا بودجه دارد و با آن فقط می‌توان ۸ دستگاه اتوبوس خرید و ۵ متر مترو ساخت. کل اعتبارات مقابله با آلودگی هوا در بودجه سال آینده هم کمتر از نیم درصد است. اگر این بودجه تصویب شود هیچ کاری نمی‌توان برای رفع آلودگی هوای تهران انجام داد.
 
راه‌اندازی سامانه «برپا» برای جبران کیفیت تحصیلی
ایرنا/ یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است، سامانه «برپا» (برنامه پشتیبان آموزشی) برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، راه‌اندازی شده است. در این سامانه‌ از آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و مدل کسب و کار استفاده شده است.
 
وصول ۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات‌ معوق یک شرکت تجاری
ایرنا/ علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران گفته است، در یک پرونده مربوط به فرار مالیاتی، ۸۳۵ دستگاه انواع خودروی خارجی به‌عنوان دارایی برای وصول مالیات یک شرکت تجاری معرفی شد که ارزش تقریبی این خودروها یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و بر این اساس، مالیات معوق به حساب خزانه واریز شد.
 
شناسایی ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل در محلات کم‌برخوردار
ایسنا/ علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور۲۰۲۰ محله کشور گفته است: ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار و دارای مشکلات متعدد با سکونت ۱۹میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور داریم که پیگیر حل مشکلات آنها هستیم. همچنین۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل 6 تا ۱۷ ساله با کد ملی و محل زندگی شناسایی شده‌اند که تاکنون ۱۵۰هزار نفر از این آمار کاسته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی