دو خط خبر

لزوم جمع‌آوری سرعت‌گیرهای مزاحم در پایتخت
ایسنا/ جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از نصب بی‌رویه سرعت‌گیر در تهران انتقاد کرده و گفته است گرفتن ترمزهای ناگهانی برای این سرعت‌گیرها بخصوص در شب که دیده نمی‌شوند باعث بروز تصادف و کاهش ایمنی می‌شود. سرعت‌گیرها باید در محل‌هایی نصب شود که راهی جز نصب آنها وجود ندارد.

مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی گردشگری باشید
مهر/ تقی حسین‌زاده، دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به مسافران و گردشگران نوروزی که بلیت خریداری می‌کنند درباره فعالیت افراد کلاهبردار در فضای مجازی هشدار داده و گفته است برای رزرو و خرید بلیت هواپیما، هتل، روادید، تور، بیمه و سایر خدمات سفر، باید حتماً از وبسایت شرکت‌های مسافرتی دارای مجوزاستفاده شود. اگر پس از اخذ خدمات از مراکز غیرمجاز مشکلی ایجاد شود، فقط باید از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

تلفیق نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری امسال در  نمایشگاه بین‌المللی
مهر/ امسال، سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. همچنین «پژوهشگاه رنگ» و بخش‌های خصوصی فعال در بسته‌بندی صنایع‌دستی هم در این نمایشگاه حضور دارند تا دیدگاه‌های نوین در حوزه تولید و توزیع صنایع‌دستی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

بی‌توجهی به جلو عامل نیمی از تصادفات در تهران
تسنیم/ سرهنگ رابعه جوانبخت، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفته است ۶۹ درصد از تصادفات در دی ماه فقط در بزرگراه‌های شهر تهران اتفاق افتاده است. میانگین سنی تصادفات فوتی دی‌ماه 18 تا 25 سال بوده و بی‌توجهی به جلو عامل 50 درصد از تصادفاتی است که در تهران رخ می‌دهد.

دانش‌آموز قزوینی جایزه نوبل گرفت
مهر/ «رامتین قاسم‌پور»، دانش‌آموز قزوینی با شرکت در مسابقه جهانی طرح پرسش تحت عنوان prize Inquiry برگزیده شد و توانست در جمع ۱۰ دانش‌آموز برتر جهان قرار گیرد و جایزه نوبل دریافت کند. وی پیش‌ ازاین، در تحقیق ساخت ژل ضدعفونی‌کننده بهبودیافته با نانو ذرات نقره، رتبه نخست المپیاد علوم پایه و در جشنواره ابن‌سینا و جشنواره دانشگاه شریف، با ساخت یک پهپاد، رتبه اول را کسب کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی