دفاع سازمان محیط‌‌زیست از شاخص‌های فعلی آلودگی هوا

تغییر شاخص‌ها با هدف حذف مصوبه غیرحضوری شدن مدارس در روزهای آلوده

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه تغییر شاخص‌های آلودگی هوا فقط برای حل مشکل غیرحضوری شدن فعالیت مدارس در روزهای دارای هوای آلوده به صلاح نیست، گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت بهداشت از شاخص‌های کنونی آلودگی هوا و استانداردهای مربوط به آن دفاع می‌کنند و هرگونه تغییر هم باید با توجه به حفظ سلامت مردم انجام شود.به گزارش ایلنا، داریوش گل علیزاده افزود: شکی نیست که تعطیلی یا غیرحضوری شدن فعالیت مدارس در شهرهای بزرگ باعث ایجاد اختلال در روند آموزشی در سطح کشور شده ولی باید بپذیریم که کارگروه اضطرار در شرایط آلودگی هوا با هدف کاهش مواجهه شهروندان بویژه گروه‌های حساس با آلاینده‌های جوی تصمیماتی مانند تعطیلی یا غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و اداره‌ها را اتخاذ می‌کند.وی با تأکید بر اینکه تغییر شاخص‌ها با هدف حذف مصوبه غیرحضوری شدن مدارس در روزهای آلوده نباید باعث تهدید سلامت دانش‌آموزان و دیگر شهروندان شود، گفت: تصمیم‌گیری درباره نحوه فعالیت مدارس در روزهایی که درگیر آلودگی هوا هستیم یک مسأله و تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا یک مسأله دیگر است.
گل علیزاده افزود: پیشنهاد ارائه‌شده درباره تغییر استانداردهای شاخص کیفیت هوا، مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست و مفاد سند تحول دولت سیزدهم در حوزه سلامت و محیط‌زیست است. اگر قصدی بر تغییر این شاخص‌ها وجود داشته باشد باید به سمت سختگیرانه‌تر شدن آنها حرکت کنیم.
گل‌علیزاده تأکید کرد: بهتر است رویکرد تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی، اجرای کامل قانون هوای پاک باشد، نه لغو یا تعویق مصوبات آن. البته خوشبختانه در ماه‌های اخیر قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور با تشدید نظارت و برخورد با ترک فعل‌ها، با هدف اجرای کامل قانون هوای پاک به این مسأله ورود کرده‌اند.

شیر مدرسه در لایحه بودجه اعتباری ندارد

به گزارش فارس، صادق ستاری‌فرد، معــــــــــــــــــاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اعتبار برای طرح شیر مدارس گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بودجه‌ای برای شیر مدارس پیش‌بینی نشده است، نهادهای متولی سلامت مکاتباتی با ما دارند و عنوان می‌کنند که با توجه به حجم آلودگی هوا برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان برای توزیع شیر اقدام شود.
 


 

جستجو
آرشیو تاریخی