دو خط خبر

فروکش موج جدید کرونا
ایرنا/ سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است: موج هشتم کرونا که از ابتدای دی ماه درگیر آن شده بودیم بتدریج در حال فروکش بوده و میزان مراجعان سرپایی و بستری کاهش یافته است. استان‌های سمنان، کرمان و خراسان جنوبی در هفته ۱۵۱ پاندمی منتهی به ۱۹ دی ۱۴۰۱، بیشترین میزان بستری در ۱۰۰ هزار نفر و زنجان، مازندران و یزد بیشترین میزان مرگ در یک میلیون نفر را گزارش کرده‌اند.
 
جبران هزینه خدمات ارائه نشده مدارس به خانواده‌ها
مهر/ حجت‌اله الماسی، مدیرکل دفتر وزارتی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرده است: با توجه به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری، مکرر و به دلایلی نظیر آلودگی هوا، سرما و... فعالیت مدارس غیرحضوری بوده است، مدارس مبالغ گرفته شده از اولیای دانش‌آموزان را که به‌دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها، به ازای آن خدماتی ارائه نکرده‌اند، به نحو مقتضی جبران کنند. بیشترین گلایه‌های والدین مربوط به هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه مدارس بوده است.
 
تأسیس ٢١ پژوهش‌سرا
در مناطق محروم کشور
ایسنا/ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش با بیان اینکه ٢١ پژوهش‌سرا در مناطق محروم کشور ایجاد شده، گفته است: باید زمینه ایجاد پژوهش‌سراهای بیشتر را برای کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش‌آموزان فراهم کنیم.
 
درخواست عمومی برای باز بودن مدارس
مهر/ باقر امیری، کارشناس مسائل آموزش و پرورش گفته است: باز بودن مدارس و تسهیل روند آموزش و پرورش فرزندان کشور، یک درخواست عمومی است. بسیاری از کارشناسان آموزشی نسبت به عواقب طولانی شدن آموزش‌های مجازی هشدار داده و آن را بویژه در مقطع ابتدایی آموزش حساب نمی‌کنند.
 
دولت سیزدهم، محیط زیست را اصل بر هر توسعه‌ای می‌داند
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفته است: تغییر اقلیم جزو مباحث مهم و حیاتی کشور است و از زمان تشکیل دولت سیزدهم به‌صورت مرتب جلسات مربوط به این حوزه برگزار می‌شود. دولت نسبت به اینکه هر موضوع و توسعه‌ای فرع بر محیط ‌زیست است، اعتقاد عملی دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی