دانش‌آموزانی که برای شیـــــطـنت خود را پتوپیچ کردند

شیما جهان بخش/ روزهای مدرسه برای همه حس و حال آشنایی دارد. فرقی ندارد کودک دبستانی باشی یا نوجوان دبیرستانی، اغلب، همین که پایت به پشت نیمکت‌ها برسد زمین و زمان را به هم می‌بافی تا راهی برای شیطنت پیدا کنی، درست مثل دانش‌آموزان یکی از مدارس اراک که برای تعطیل کردن کلاس درس و شیطنت، با پتو پشت نیمکت‌ها نشستند تا مسئولان را قانع کنند کلاسشان سرد است و باید تعطیل شوند.
البته این دهه هشتادی‌های بازیگوش که طبق پیگیری‌ روزنامه ایران، دانش‌آموزان پایه 12 یکی از مدارس اراک هستند یادشان رفته قبل از اینکه در میان پتو پنهان شوند کاپشن هایشان را بپوشند تا حداقل سرما برای همه قابل باور باشد، هرچند ساعاتی بعد از انتشار این عکس استاندار استان مرکزی دستور پیگری این موضوع را داد. خلاصه اینکه پیگیری‌های مسئولان نشان داد این تصویر تنها یک شوخی بوده و اصلاً در هیچ نقطه‌ای از استان مرکزی گاز مدارس قطع نشده است.
«اسمعیل جیریائی» مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی این اتفاق را این طور توضیح داد: بعد از انتشار این تصویر با وجود اینکه اطمینان داشتیم گاز در هیچ مدرسه‌ای قطع نشده اما برای اطمینان از وضعیت دانش‌آموزان پیگیر موضوع شدیم. در پیگیری‌ها هم مشخص شد این بچه‌ها که چندین بار به علت آلودگی هوا کلاس‌هایشان غیر حضوری بوده و حتی چند امتحان آنها به تعویق افتاده است، این بار به این شیطنت عجیب زدند، البته تصویری که منتشر شده خود گواه این است که کلاس دمای نرمالی دارد، زیرا کاپشن‌های این دانش‌آموزان به چوب لباسی آویزان است و آنها اگر احساس سرما می‌کردند در اولین اقدام باید این لباس‌ها را به تن می‌کردند. از سوی دیگر مشخص است که این کار با هماهنگی انجام شده وگرنه کدام دانش‌آموز پتو همراه خود به مدرسه می‌برد؟
«محمد رضا سمیعی» مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز درباره این اتفاق توضیح داد: در هیچ کدام از شهرستان‌های استان، گاز مدارس قطع نشده و برنامه‌ای هم در این زمینه برای روزهای آینده نداریم، البته بارها مدارس را در خصوص نحوه مصرف صحیح مورد پایش قرار داده‌ایم و اگر مدرسه‌ای در این زمینه تخلفاتی داشته به آنها تذکر داده شده است.
... و اگر گاز قطع شود؟
هرچند این تصویر یک شوخی بوده اما سؤال همه این است «اگر در واقعیت چنین اتفاقی بیفتد چه بر سر دانش‌آموزان می‌آید» . با وجود آنکه بارها مسئولان اعلام کرده‌اند گاز هیچ مدرسه‌ای قطع نشده اما براساس گزارش‌های مردمی روز گذشته 5 دی ماه قطعی گاز در مدرسه علامه مجلسی منطقه 14 تهران سبب دردسرهایی برای دانش‌آموزان شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی