دو خط خبر

سهم آموزش و پژوهش در بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت صفر است
بهروز قنبری، معاون مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفته است: بودجه اختصاص یافته برای حوزه آموزش، پژوهش، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در سال 1402 صفر است. گویا قرار نیست در سال آینده دانشجویی آموزش ببیند و در حوزه پژوهش و دانشگاه کاری انجام ‌شود.

صرفه‌جویی ۴۶ میلیون ‌تومانی
با ورود هر موتورسیکلت برقی
سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفته است: جایگزینی یک دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری با برقی سالانه ۴۶ میلیون تومان و در طول عمر مفید آن ۵۵۲ میلیون تومان منافع اقتصادی دربردارد. همچنین سالانه ۶۰۰ لیتر معادل 16میلیون تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

ملاک‌های تعیین و تعریف نخبه تغییر می‌کند
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس بنیاد ملی نخبگان گفته است: لازم است سازکارهای تعیین و تعریف نخبه تغییر کند و ملاک‌ها فقط بر اساس معدل و کنکور نباشد. تلاش می‌کنیم سال آینده در بنیاد نخبگان برای مثال ۱۰۰ نفر جوشکار و تاجر نخبه هم داشته باشیم.

آمادگی هنرستان‌ها
برای پذیرش طب ایرانی
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی گفته است: طرح سلامت دانش‌آموزی برای نسل آینده بسیار مهم است. این طرح می‌تواند به اصلاح سبک زندگی دانش‌آموزان کمک کند و هنرستان‌ها هم آماده پذیرش طب ایرانی هستند.

 ۱۰ داروی سنتی برای کمک
به درمان کرونا وارد بازار شد
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: ۱۰ داروی سنتی به عنوان کمک درمان در چرخه فهرست دارویی کرونا برای استفاده بیماران وارد بازار شده است.به گزارش ایرنا، نفیسه حسینی یکتا با بیان اینکه ۲ واحد از طب ایرانی به صورت اجباری از سال آینده در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود، افزود: دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در سازمان نظام پزشکی راه اندازی شده و تشکیل کمیته مشترک گردشگری و طب ایرانی از اقدامات زیرساختی این حوزه است.

جستجو
آرشیو تاریخی