سیاست

آیت‌الله رئیسی در دیدار وزیر دفاع سوریه:
ایران در دوره بازسازی با تقویت همکاری‌های اقتصادی کنار ملت سوریه است
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران، دوست واقعی ملت سوریه است ،چرا که همانگونه که در دوران مقاومت در برابر تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد، در دوران بازسازی نیز آماده است با تقویت همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی در کنار آنان باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ،دیروز در دیدار سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه، روابط دو کشور را راهبردی توصیف و تصریح کرد: روابط ایران و سوریه بر پایه اعتقادات و باورهای مشترک و نیز روحیه ایستادگی و مقاومت مردم دو کشور بنا شده است.
سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه سوریه با حمایت برادران و دوستان واقعی خود در مصاف با تروریسم پیروز شد و قدرتمندتر از قبل به عنوان یکی از حلقه‌های محور مقاومت ایفای نقش خواهد کرد، اظهار داشت: محور مقاومت نقش مهمی در شکل دادن به جهان جدید خواهد داشت.وزیر دفاع سوریه گفت: دشمنان همواره مترصد فرصتی برای خدشه وارد کردن به روابط عمیق و برادرانه سوریه و ایران بوده و هستند، اما روابط دو کشور ریشه‌دارتر و مستحکم‌تر از آن است که کسی بتواند به آن خدشه‌ای وارد کند و این روابط هر روز نسبت به قبل گسترده‌تر و عمیق‌تر خواهد شد.
مخبر: حقابه هیرمند با جدیت دنبال می‌شود
معاون اول رئیس جمهور روز گذشته برای بازدید، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی و زیرساختی به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل سفر کرد. به گزارش برنا، محمد مخبر گفت: حل مشکلات آبی این استان یکی از اهداف این سفر است و نباید استانی مانند سیستان و بلوچستان با ظرفیت همجواری در کنار دریا و سفره‌های زیرزمینی از مشکلات کم‌آبی و خشکسالی رنج ببرد. معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: انتقال آب از دریا و استخراج آب‌های ژرف از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای حل مشکلات آب این استان است و همچنین با پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی به‌دنبال پیگیری حقابه هیرمند هستیم. مخبر همچنین حل مشکلات سوخت و جایگاه‌های سوخت در استان سیستان و بلوچستان را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و افزود: در جلسات این سفر مسائل اشتغال و مسکن بررسی و روند اجرایی مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان پیگیری می‌شود.
قطع اینترنت برای جلوگیری از تقلب
در کنکور منطقی نیست
رئیس قوه قضائیه از قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور و ایجاد مشکل برای مردم انتقاد کرد و گفت: اندیشیدن تمهیداتی برای حفظ حقوق شرکت‌کنندگان در کنکور و جلوگیری از تقلب ضروری است اما قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور و ایجاد مشکل برای امور روزمره و اداری مردم، راه منطقی نیست.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه نشستی در قوه قضائیه افزود: باید راه‌های دیگری جایگزین قطع اینترنت شود. رئیس سازمان بازرسی باید درباره اینکه دیگر کشورها برای جلوگیری از تقلب چه اقدام‌هایی را انجام می‌دهند، بررسی‌های لازم را انجام دهد تا در کنکورهای آینده لحاظ شود.
جستجو
آرشیو تاریخی