دو خط خبر

افزایش مراجعه اطفال به مراکز درمانی در روزهای آلوده
ایسنا/ دکتر فرهاد چوبدار، رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به خطرات و عوارض آلودگی هوا در کودکان، گفته است: وقتی آلودگی هوا افزایش می‌یابد، مراجعه اطفال به اورژانس‌ها و مراکز پزشکی افزایش می‌یابد چون ویروس‌هایی که در ریه کودکان منجر به بروز علائم می‌شود، وقتی با آلودگی هوا همراه شود، منجر به ایجاد خس خس سینه کودکان می‌شود که به آن «ویزینگ» می‌گویند.
 
کاهش بودجه خدمات پرستاری در ۱۴۰۲
ایسنا/ با توجه به اینکه بودجه پیشنهادی برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای سال آینده ۴۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و از بودجه امسال‌ با وجود اجرای ناقص قانون هم کمتر است، حمیدرضا عزیزی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری گفته است: باید این رقم واقعی شود.
 
مدارس پنجشنبه‌ها فعال می‌شود
مهر/ مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است: برای جبران تعطیلی‌های مدارس، از ظرفیت نوبت بعد از ظهر و پنجشنبه‌ها استفاده می‌کنیم. این مسأله منوط به تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.
 
مدارس 50 ساله ناامن هستند
ایلنا / قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرده است: بسیاری از مدارس حتی بالای ۱۰۰ سال قدمت دارند و معتقدیم مدارسی که بالای ۸۰ سال یا با ارفاق، بیش از ۵۰ سال قدمت دارند، ناایمن هستند که باید نوسازی شوند. همچنین استفاده از هر نوع بخاری حتی هرمتیک (دارای محفظه احتراق بسته) هم غیرمجاز است.

رئیس شورای شهر تهران:
 دختر عضو شورای شهر مبالغ فیش 33 میلیونی را برگرداند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره موضوع انتشار فیش حقوقی رئیس دفتر یکی از اعضای شورای شهر تهران، گفت: گفته‌ایم فیش حقوقی را بیاورند تا جزئیات را بررسی کنیم و متوجه شویم چطور به این مبلغ رسیده و چه میزان معوقات بوده است.به گزارش ایرنا، مهدی چمران افزود: قرارداد این فرد لغو شده است و علت اصلی، نوع استخدامی بوده که نباید انجام می‌شد.وی درباره برگشت مبالغ دریافت شده، گفت: نظر من برگرداندن مبالغ است اما باید در این‌باره سیستم‌های نظارتی تصمیم بگیرند.چمران درباره حقوق اعضای شورای شهر گفت: بنده به‌عنوان رئیس شورا، حدود ۱۸ میلیون تومان دریافتی دارم. اعضای شورای شهر تهران حقوق ندارند بلکه طبق قانون حق‌الجلسه دریافت می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی