سیاست

هیچ سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای
در ایران وجود ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم طبق اعلام خود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
 به گزارش ایرنا، محمد اسلامی افزود: تعاملات ما با این آژانس برقرار است و آقای گروسی مدیرکل آن برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده است. باید برنامه، محتوا و اهداف سفر مشخص شود و به محض نهایی شدن برنامه، سفر وی به کشورمان انجام خواهد شد.


«یول» عذرخواهی کند

لی جائه میونگ، رهبر حزب دموکراتیک کره‌جنوبی به‌عنوان اصلی‌ترین حزب مخالف در این کشور، حرف‌های یون سوک یول مبنی بر «تهدید بودن ایران برای امارات» را به «فاجعه دیپلماتیک» تشبیه کرد و گفت: «حقیقتاً باعث تأسف است که او(رئیس‌جمهور کره‌جنوبی) نمی‌تواند ابتدایی‌ترین موضوع‌ها را تشخیص دهد.»به گزارش ایرنا، این رهبر جناح مخالف کره‌جنوبی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور این کشور باید درک بهتری از ابتدایی‌ترین اصول دیپلماسی و امنیت داشته باشد، گفت: از طریق یک دیپلماسی ساده‌لوحانه و جانبدارانه براساس این عقیده که «دشمن یک دوست، دشمن من است»، نمی توان از مردم و منافع ملی محافظت کرد.

تکذیب تمدید برنامه ششم توسعه
در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم بعد از تقدیم لایحه برنامه هفتم از سوی دولت به مجلس تشکیل خواهد شد، بنابراین هنوز این کمیسیون جلسه‌ای برگزار نکرده است تا درباره تمدید برنامه توسعه مصوبه‌ای داشته باشد.به گزارش تسنیم، محمدرضا میرتاج‌الدینی افزود: کمیسیون تلفیق هنوز وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه نشده و فقط کلیات لایحه را تصویب کرده است. در صورت تصویب کلیات در صحن علنی، کمیسیون وارد بررسی جزئیات می‌شود.به گفته وی، درباره تمدید شدن یا نشدن برنامه ششم در کمیسیون تصمیمی گرفته نشده و برنامه هفتم هم تا آخر خرداد نهایی خواهد شد، بنابراین با تصویب یک بند، برنامه ششم تا زمان تصویب برنامه هفتم جریان خواهد داشت.

بهره‌برداری از سامانه رادار بومی «بینا» در سایت بم

سامانه رادار بومی بینا در سایت بم با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مورد بهره‌برداری قرار گرفت.به گزارش مهر، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: رادار بینا کاملاً بومی و ایرانی است و به دست دانشمندان و متخصصان کشورمان و متناسب با شرایط جغرافیایی و محیطی ایران ساخته شده است. این سامانه که برای تکمیل پوشش راداری در جنوب‌شرق کشور وارد چرخه یکپارچه پدافند هوایی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی