کاهش استفاده از ماسک تا ۱۷ درصد؛ در آستانه موج احتمالی کرونا!

با وجود اینکه مسئولان نسبت به افزایش شمار مبتلایان به سویه‌های جدید کرونا در کشور طی روزهای آینده و منتهی به بهمن ماه هشدار می‌دهند اما میزان استفاده از ماسک در کشور بسیار کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارشناسان حوزه سلامت، انتظار می‌رود تا عید نوروز روند افزایشی موج ادامه داشته باشد و پس از آن به‌تدریج روی منحنی نزولی قرار گیرد. بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور طی 14 تا 24 دی ماه جاری فقط ۳۱.۶۱ درصد بوده است.
 همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور طی ۷ تا ۲۱ دی ماه جاری، ۱۷.۶۰ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۷۵.۷۶ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۲.۲۲ درصد است. بیشترین میزان رعایت در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۹.۹۴درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به قزوین با ۵.۱۲ درصد طی 14 تا 21 دی ماه بوده است.
میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۴ تا ۲۱ دی ماه، ۲۹.۱۰ درصد بوده که بیشترین رعایت به استان آذربایجان غربی با ۴۹.۲۸ درصد و کمترین آن به همدان با ۱۵.۲۸ درصد مربوط می‌شود.
همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۷ تا ۲۱ دی ماه، ۴۴.۰۸ درصد بوده که استادیوم‌ها با ۱۰۰ درصد بالاترین و رستوران‌ها با ۴۱.۰۹ درصد پایین‌ترین حد رعایت را داشته‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی