سیاست

هیأت حاکمه فعلی افغانستان را
به رسمیت نشناخته‌ایم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حمایت از مردم افغانستان را ادامه می‌دهیم و اقدام تروریستی گروهک داعش در مقابل ساختمان وزارت خارجه این کشور را محکوم می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، امیر عبداللهیان در دیدار با گروه‌های سیاسی و دینی لبنانی افزود: محرومیت زنان از فعالیت‌های اجتماعی در افغانستان با مبانی اسلام رحمانی در تضاد است.وی ادامه داد: ما هیأت حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نشناخته‌ایم ،اما در برخی موارد برای کاهش مشکلات این کشور با آنها ارتباط برقرار کرده‌ایم.رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، افزود: راه حل در افغانستان تشکیل دولتی از تمام گروه‌های سیاسی است.
سفر رئیسی به چین، فرصتی
برای اجرای سند همکاری ۲۵ ساله
رئیس انجمن دوستی ایران و چین در گفت‌و‌گو با شبکه خبری فونیکس چین، با اشاره به سفر آتی ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به چین، این سفر را فرصت خوبی برای توسعه مناسبات بویژه تسریع در مسیر اجرای سند همکاری ۲۵ ساله دو کشور در زمینه‌های گوناگون دانست.به گزارش ایرنا، علاء‌الدین بروجردی گفت: متأسفانه در سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان به برخی از حساسیت‌ها توجه نشد، به‌عنوان مثال ما جزایری در آب های جنوبی داریم که مثل جزیره تایوان که جزئی از خاک چین است، این جزایر هم جزو جداناپذیر خاک ایران و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی است.
بروجردی افزود: افکار عمومی ایران درباره مسائل سرزمینی بحق حساس است. نام رسمی و تاریخی خلیج فارس، «خلیج فارس» است و در سازمان ملل هم ثبت شده، بنابراین، انتظار از کشور چین به‌عنوان یک کشور دوست و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل این است که با وجود سیاست برخی کشورهای عربی منطقه که از عناوین جعلی برای خلیج فارس استفاده می‌کنند، چین همیشه از این عنوان رسمی خلیج فارس استفاده کند.
جمع‌بندی نهایی کلیات بودجه تا سه‌شنبه
اولین جلسه کمیسون تلفیق بودجه 1402 روز گذشته با حضور اعضای این کمیسیون برگزار و شمس‌الدین حسینی با رأی اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1402، به‌عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.
به گزارش فارس، همچنین با رأی اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق رحیم زارع به‌عنوان سخنگو، علی اصغر باقرزاده به‌عنوان دبیر اول و مجید نصیرایی به‌عنوان دبیر دوم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 انتخاب شدند.رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درباره تصویب کلیات بودجه 1402 گفت: وضعیت شاخص‌های کلان بودجه را بررسی کرده و احتمالاً تا روز سه‌شنبه، جمع‌بندی نهایی کلیات بودجه انجام می‌شود.زارع افزود: امیدواریم یکشنبه دوم بهمن ماه کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در صحن علنی مجلس و تأیید و رد آن، به رأی گذاشته خواهد شد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی