تهدید معتبر اَسته‌ای

امیرحسن محمدپور
طنزپرداز

نه که مثال مارگزیده و ریسمان سیاه و سفید باشد، که اگر بود باعث عبرت بیشتری می‌شد؛ اما از کانال پانزدهم یا شانزدهم رژیم صهیونیستی خبر رسیده از وقتی این زبان‌بسته، نتانیاهو هوس تهدید ایران به سرش زد و دفترش آن‌طور ماله کشید که داداچ‌مان زبانش نچرخیده، نظامی را گفته هسته‌ای؛ پشت دستش را داغ کرده دوباره بگوید هسته‌ای. کانال هفدهم رژیم صهیونیستی هم از مقامات غیررسمی یواشکی شنیده و جار زده که در کابینه فحش گذاشته‌اند کسی به هرچیزی که تویش هسته داشته باشد نزدیک شود!
در همین راستا، عفت شاشا بیتون که فامیلی‌اش آدم را یاد شب‌ادراری می‌اندازد و تازه وزیر آموزش هم هست خیر سرش، با حضور در برنامه شب‌های اورشلیم کانال هجدهم رژیم صهیونیستی، از بخشنامه‌ای خبر داد که طبق آن بچه مدرسه‌ای‌ها صرف فعل را به این ترتیب باید انجام دهند: اَستم، اَستی، اَست، اَستیم، اَستید، اَستند. هرکس هم مسخره‎اش را در بیاورد و بگوید «اَسب» باید فردا با اولیایش بیاید طویله.
کانال نوزدهم رژیم صهیونیستی هم افشا کرده، سومین و فعلاً آخرین همسر نتانیاهو در جدیدترین لیست خریدش تقاضای روغن اَسته انگور کرده. یک کانال دیگر هم که شماره‌اش را با ماسک پوشانده بود تا دوربین نزند خبر داده این رژیم نه که نخواهد؛ اما جرأت استفاده از تسلیحات اَسته ای را ندارد. چون عین تف سربالا می‌ماند.
باز ما که خبر نداریم، این را کانال بیست و چندم رژیم صهیونیستی (ای بابا این خراب شده چندتا کانال دارد؟) گفته در همین جمله که نتانیاهو در مورد اخلاق و ارتش و جهان و اینها شکر قهوه‌ای خورده، از ترس همان ریسمان سیاه و سفید و ماله و فحش آبدار بوده که از فعل «است» استفاده کرده؛ وگرنه اگر جای «است» را با «هست» عوض می‌کردیم، اتفاقا ً معنی بهتری از بابت وجود داشتن و قلدرتر بودن هم می‌داد. بعد توجیه کرده که «هست» برای وجود داشتن استفاده می‌شود. حالا ما کاری نداریم که اساسا ً اسرائیل وجودش را ندارد؛ اما اگر موجود بودن را با «هست» نشان می‌دهند، پس چرا روی شیشه بقالی‌های تل‌آویو زده «پوشک سایز بزرگ 24 ساعته با طرح نظامی موجود است»؟

جستجو
آرشیو تاریخی