چگونه می‌توان شیطان را بااخلاق‌ترین موجود کره زمین کرد؟

رامین زارعی
طنزپرداز

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه می‌توانیم هر فرد و جمعی حتی شیطان را تبدیل به بااخلاق‌ترین موجود جهان کنیم. برای این کار نیاز به یک الگوی موفق داریم که شیطان هم بتواند از کلاس درس او استفاده کند. تنها الگوی در دسترس، ارتش بااخلاق اسرائیل است که برای الگوبرداری از آن باید پنج گام را طی کنیم.

گام اول: شیک پوشی
در اولین گام، حتما ًباید در نظر داشته باشید که تیپ و نحوه لباس پوشیدن در اخلاقتان تأثیر زیادی دارد؛ به‌ویژه هنگامی که با لباس نظامی می‌خواهید در مقابل کسی که برای شما ترسناک است، بجنگید. برای مثال طوری پوشک خود را محکم و شیک ببندید که طرف مقابل نه تنها اذیت نشود بلکه متوجه هم نشود و بوی شما خللی در خفگی ناشی از دود بمب‌های فسفری ایجاد نکند.

گام دوم: رعایت حقوق بشر
بین زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوزاد شیرخوار، هیچ تفاوتی نگذارید و به تساوی رفتار کنید حتی در گرفتن زندگی...

گام سوم: ترحم و حفظ ظاهر
نسبت به بیماران و مجروحان نمیتوانید بی‌تفاوت باشید و باید بهترین اخلاق را با آن‌ها داشته باشید. مثلاً اگر مجبور شوید برای سعادت و راحت شدن از زخم و بیماری آن‌ها، یک بیمارستان را با خاک یکسان کنید اصلا دل دل نکنید و سریع این کار را بکنید.

گام چهارم: فداکاری
اگر خودتان نمی‌توانید فداکاری کنید اخلاقتان را حفظ کنید و از دوستانتان مایه بگذارید. مثلا اگر دوستانتان اسیر شدند شما خودتان با دستان خودتان آن‌ها را از این وضعیت خارج کنید و به آن دنیا ترانسفر کنید.

گام پنجم: اصلا هم درد نداشت
حتما موقع دعوا و درگیری یک بزرگ‌تر هم با خود همراه داشته باشید، حالا می‌خواهد خان‌دایی باشد یا گنده‌لات محل؛ مهم این است که اگر کتک خوردید اخلاق خود را نشان دهید و بیایید جلوی دوربین و اعلام کنید اصلا هم درد نداشت ولی صبر کن تا بابام بیاد برات بگم.

با رعایت این گام‌های اساسی، مطمئن باشید اگر شیطان درست یادداشت‌برداری کرده باشد و جزوه را کپی نکند، می‌تواند از ارتش اسرائیل نیز در اخلاق پیشی بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی