در ساعات مرگبار سه شنبه شب چه گذشت

توحش صهیونیستی

فائزه سادات یوسفی/  رژیم صهیونیستی شب گذشته در تکمیل چهره جنایتکارانه خود، بی‌محابا و بدون نگرانی از هرگونه واکنش سازمان‌های مسئول بین‌المللی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه حمله کرد که طی آن بیش از 1000 نفر شهید و زخمی شدند.
تصاویر دلخراش کودکان و مردم کشته شده به حدی ناگوار و جگرسوز بود که خشم مردم جهان بویژه مردم منطقه به نقطه جوش رسید و آنها چندی بعد با برگزاری تظاهرات، انزجار و نفرت خود را به جنایت و ماهیت رژیم صهیونیستی، ‌دولت‌های همپیمان غربی و سازمان‌های مسکوت بین‌المللی نشان دادند. این البته از رژیمی که پایه خود را بر جنایت و نسل‌کشی بنا نهاده دور از انتظار نبود و کارنامه تاریخی 75 ساله توسعه رژیم از این گونه جنایات مملو است.
طبق قوانین بین‌المللی، بیمارستان‌ها باید امن باشند و هر گونه تهاجم به آنها ممنوع بوده است. به همین دلیل مردم برای در امان ماندن از حملات بیرحمانه، به بیمارستان‌ها پناه برده بودند. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اظهار داشت که این بیمارستان میزبان بسیاری از خانواده‌ها و بیماران آواره بوده و به یک پناهگاه تبدیل شده بود. در پی جنایت صهیونیست‌ها در بمباران بیمارستان معمدانی، مردم ساکن کرانه باختری اعتصاب کرده و اعلام کردند در تظاهرات ضد صهیونیستی امروز برای اعلام همبستگی و محکومیت این جنایت شرکت می‌کنند.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، هدف قرار دادن بیمارستان در غزه را یک «قتل‌عام جنگی وحشتناک» نامید و افزود: «مردم ما زانو نخواهند زد، تسلیم نخواهند شد و پیروز خواهند شد.»
حلقه‌های دروغ و خدعه رژیم صهیونیستی
چندی پس از این حمله، مقامات رژیم صهیونیستی چون «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم، مدعی شدند که بیمارستان بر اثر حمله آنها دچار انفجار نشده و تلاش کردند با اتهام‌زنی به جهاد اسلامی و حماس خود را تبرئه کنند.
این در حالی است که شواهد و اظهارات ضدونقیض مقامات رژیم صهیونیستی، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. بر اساس گزارش‌ها سفیر فلسطین در ژاپن اعلام کرد تل‌آویو یک ساعت پیش از حمله، برای این بیمارستان پیام هشدار صادر کرده بود. همچنین «حنانیا نفتالی» خبرنگار مرتبط با نتانیاهو در صفحه توئیتر خود اذعان کرده بود که نیروی هوایی رژیم به بیمارستان المعمدانی حمله کرده است اما او چندی بعد توئیت خود را حذف کرد. وال‌استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت بمبی که بیمارستان المعمدانی را مورد حمله قرار داده، ساخت امریکا و از نوع
MK-84 بوده است. برخی رسانه‌ها چون بی‌بی‌سی و ان‌بی‌سی نیز با توجه به حجم انفجار گفتند که حماس چنین سلاحی در اختیار ندارد و بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک رژیم صهیونیستی بدانیم.
علاوه بر آنها، چندی پیش و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به صراحت اعلام کرد که «بیمارستان‌های فلسطین هدف ما است زیرا که زیر آنها پناهگاه‌ها و تونل‌های حماس قرار دارد و قانونی در دنیا نیست که از آنها محافظت کند.»
بعد از آنکه سیر انتشار شواهد، زوایایی از جنایت رژیم را روشن می‌کرد، خطر افول حمایت افکار عمومی از مظلوم‌نمایی آن رژیم را مجبور کرد که با لحنی دیگر سناریو‌سازی کند. او ادعا کرد که تنها پارکینگ این بیمارستان، هدف حمله رژیم بوده و جنبش جهاد اسلامی با پرتاب راکت، این بیمارستان را هدف قرار داده است.
تهدیدات و حملات رژیم همچنان ادامه دارد. رژیم صهیونیستی شب گذشته و برای بار دیگر به ساکنان شهر غزه و بخش شمالی منطقه محاصره شده هشدار داده، تا با تخلیه این منطقه، به سمت منطقه المواسی در غرب استان خان یونس در جنوب حرکت کنند تا حلقه دیگری به فریب خود اضافه کند.
تداوم حملات رژیم صهیونیستی و حمایت امریکا از آن
الجزیره نوشت حملات هوایی رژیم صهیونیستی تنها چند ساعت پس از حمله به بیمارستان الاهلی همچنان ادامه دارد. طی روز گذشته، دست‌کم 37 نفر در حملات هوایی جداگانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه کشته شدند. یکی از ساکنین غزه به خبرنگار الجزیره گفت: «مردم در ترس و اضطراب زندگی می‌کنند. بمباران در همه جا وجود دارد. حتی مکان‌های امن نیز هدف قرار گرفته‌اند».
از طرفی یک مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل متحد که پناهجویان را در خود جای داده بود نیز مورد حمله قرار گرفت. منابع خبری از حمله توپخانه‌ای رژیم به اطراف دو شهرک علما الشعب و الضهیره در جنوب لبنان خبر دادند. همچنین 5فلسطینی توسط حمله جنگنده‌ای رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در رفح به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی همچنین محله الشجاعیه و الزیتون شهر غزه را نیز بشدت بمباران
کرد.
در حالی که حمام خون در اثر حملات به راه افتاده، ‌امریکا همچنان به حمایت‌های میدانی خود ادامه می‌دهد. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام پنتاگون نوشت کاخ سفید یک تیم از نیروهای عملیات ویژه خود را به فلسطین اشغالی فرستاده است.
در پاسخ به تجاوز خونین به بیمارستان غزه، گروه مقاومت صبح چهارشنبه شهرک صهیونیست‌نشین «ناحل عوز» مجاور غزه را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.
درصورتی که واقعیت‌های مستقر در نوار غزه معکوس این برآوردها را اثبات می‌کند و مردم با وجود فشار همه‌جانبه در کنار جنازه‌های
 تکه شده و شهید خود اعلام کرده‌اند که با وجود محاصره همه‌جانبه اما تا آخرین لحظه برای آزادسازی سرزمین خود مبارزه خواهند کرد و قصد ندارند ماجرای نکبت 48 را برای بار دوم در تاریخ فلسطین
 بازنشانی کنند.
نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که معادله سرزمین‌های اشغالی با تشدید خشونت و افزایش حجم جنایت به نفع مقاومت تمام می‌شود، ‌چرا که انگیزه مردم را برای همیاری و در کنار مقاومت ماندن را در آنها تقویت می‌کند، البته این همان تجربه‌ای است که نتانیاهو از درک آن عاجز بوده یا در صدد کتمان است و موجب سفر اضطراری بایدن به تل آویو
 به‌رغم شرایط جنگی شده است.

بــــرش

اسماعیل هنیه:
کشتار بیمارستان معمدانی وحشیگری دشمن را نشان داد و حاکی از شکست مفتضحانه‌ای است که دشمن در برابر مقاومت مبارک فلسطین و دلاورمردان آن متحمل شد. کشتار بیمارستان معمدانی
به دیگر جنایات صهیونیست‌ها از زمان اشغال فلسطین
 اضافه شد. دشمن صهیونیستی به هیچ ارزش، قانون و عرفی
احترام نمی‌گذارد.

حزب‌الله:
جنایت دهشتناک و وحشیانه باندهای قتل و کشتار صهیونیستی علیه بیمارستان المعمدانی عرق شرم بر پیشانی بشریت می‌نشاند. این کشتار، ادامه قتل‌های دیریاسین و صبرا و شتیلاست و این جنایت چهره واقعی رژیم و حامی شیطانش را نشان داد. این گروه خواستار تحرک فوری امت اسلامی شد و از آنها خواست به خیابان‌ها بیایند و خشم و انزجارشان را نشان دهند.

بیانیه جهاد اسلامی:
اتهام‌زنی به جهاد اسلامی باعث نمی‌شود دشمن بتواند از زیر بار مسئولیت جنایتی که انجام داده، شانه خالی کند. اتهامات دشمن باطل است و مقاومت از زیرساخت‌های عمومی به عنوان مراکز نظامی خود استفاده نمی‌کند. دشمن تلاش دارد از طریق دروغ‌های ساختگی هدف قرار دادن بیمارستان‌ها را توجیه کرده و از مسئولیت خود در این زمینه فرار کند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی