اخبار

واکنش مراجع و شخصیت‌های حوزوی به بمباران بیمارستان غزه:
سکوت در برابر جنایت صهیونیست‌ها جایز نیست

مراجع عظام تقلید، علما و شخصیت‌های حوزوی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، ضمن محکومیت و اعلام انزجار از جنایت اخیر صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه، خواستار واکنش و محکومیت مسلمانان و آزادگان جهان نسبت به این جنایت شدند.
حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیام خود، با اشاره به اینکه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه خصوصاً بیمارستان المعمدانی اوج رذالت و پستی‌اش را به نمایش گذاشت، تأکید کرد: اکنون‌ وظیفه انسانی هر فرد آزاده با هر دین و مذهب متفاوت شده است، هر انسان با وجدان نمی‌تواند نسبت به این جنایت دردناک بی‌تفاوت باشد. این مرجع تقلید با بیان اینکه سران کشورهای اسلامی نیز باید از این وضع خارج شده و در گام نخست در دفاع از این ملت ستمدیده ارتباط خود را با این رژیم کودک‌کش قطع کنند، تصریح کرد: امروز سکوت در برابر این جنایت جایز نیست و اعلام انزجار و دفاع لازم و ضروری می‌باشد.

اعلام عزای عمومی در حوزه‌های علمیه
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه نیز با اشاره به اینکه حمله تروریستی و وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش گرگ‌های صهیونیست را در برابر دفاع مقدس و مشروع فلسطین به نمایش گذاشت، اظهار کرد: حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن ابراز همدردی با ملت شریف فلسطین، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در برابر این ستم و جنایت کم‌نظیر اعلام می‌کند. وی با اشاره به اعلام عزای عمومی و تعطیلی حوزه‌های علمیه، دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده جهان و علما و دانشگاهیان و نخبگان کشورهای اسلامی و همه ادیان و مذاهب و جهان را به اتخاذ موضعی انسانی و انقلابی و یکپارچه برای حمایت از فلسطین و مردم شجاع و مظلوم غزه و پایان دادن به غصب سرزمین اسلامی فلسطین فرا خواند.

 سیدحسن خمینی: پایان مشروعیت سیاست‌ورزی بزدلانه
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز در پیامی آنچه در غزه واقع شد را مرگ انسانیت در روح و ضمیر کسانی توصیف کرد که به سبب منافع خود در کنار رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفته‌اند. وی اضافه کرد: جنایت بیمارستان المعمدانی اگر نتواند وجدان به خواب رفته حاکمان امریکا و اروپا و رسانه‌های آنها را بیدار کند، دیگر باید ایشان را «مردگان عالم انسانیت» نامید. سیدحسن خمینی اظهار کرد: آنچه واقع شد پایان مشروعیت سیاست‌ورزی بزدلانه برخی حاکمان عرب بود و بیش از هر چیز به مسلمانان و آزادگان نشان داد، رژیم سفاک اسرائیل از کمترین مشروعیت اخلاقی برخوردار نیست.

 

صبح امروز طی تجمعی در تهران اعلام شد
آمادگی امدادگران هلال‌ احمر و کادر درمان برای اعزام به غزه

به رغم اینکه اعلام شد تجمع مردمی در محکومیت جنایت اخیر صهیونیست‌ها، عصر امروز در میدان انقلاب برگزار می‌شود، اما صبح امروز گروهی از مردم و اقشار مختلف، در میدان فلسطین حاضر شده و ضمن محکومیت این جنایت، آمادگی خود را برای حضور در غزه و امداد مجروحان اعلام کردند. بخش عمده حاضران در این تجمع مردمی را که کمتر از 12 ساعت پس از بمباران بیمارستان غزه برگزار شد امدادگران هلال احمر، کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران و نیز سایرنهادهای خدمات‌رسانی همچون آتش‌نشانی تشکیل می‌دادند. برخی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های تهران نیز به صورت خودجوش در این تجمع حاضر شدند. علت شکل‌گیری این تجمع، آن هم در ساعات ابتدای صبح امروز را می‌توان شدت خشونت و کشتاری دانست که در حمله اخیر صهیونیست‌ها به بیمارستان مسیحیان در غزه صورت گرفت، جنایتی که نیمه شب گذشته اتفاق افتاد و دست‌کم هزار زن، کودک، بیمار و مجروح را به شهادت رساند. حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، در سخنان خود در این تجمع، با اشاره به اینکه بسیاری از امدادگران و پزشکان علاوه بر تماس‌ها و درخواست‌های مکرر، برای اعزام به غزه و امداد به مردم فلسطین ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارکرد: گروهی از این افراد عازم فرودگاه مهرآباد خواهند بود تا عملاً نشان دهند که برای اعزام به غزه هر لحظه آمادگی دارند. وی با بیان اینکه همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مطمئن باشیم که برادران دینی و مظلوم خود را تحت هیچ شرایطی تنها نمی‌گذاریم، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر ایران، این را در عمل و در حوادث مختلف نشان داده است که برادران دینی خود را تنها نمی‌گذارد، کما اینکه در حوادث ترکیه و سوریه، به رغم اینکه خودمان گرفتار بودیم، امداد رسانی کرده‌ایم. رئیس جمعیت هلال احمر ایران تأکید کرد: در اینجا هم حتماً به مردم غزه امداد‌رسانی می‌کنیم و آنان را تنها نمی‌گذاریم.

جستجو
آرشیو تاریخی