اعلام عزای عمومی سراسری به‌دنبال کشتار زنان و کودکان در غزه

رئیس جمهور: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

گروه سیاسی
جنایت صهیونیست‌ها در بمباران بیمارستان المعمدانی یا باپتیست غزه که به کشتار وسیع زنان، کودکان، بیماران و زخمی‌ها و همه فلسطینی‌های پناه گرفته در این بیمارستان منجر شد، خشم، انزجار و واکنش‌های بسیاری را به‌دنبال داشت. در پی این جنایت جنگی و حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان غزه و نسل‌کشی مردم مظلوم و کشتار صدها مرد، زن و کودک بی‌گناه، دولت جمهوری اسلامی ایران با محکومیت این وحشیگری جنون‌آمیز، امروز - روز چهارشنبه- را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد. دولت در این بیانیه از مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی خواست ضمن محکومیت این اقدام شنیع به‌عنوان جنایت جنگی علیه بشریت و نسل کشی، روابط خود با این رژیم جنایتکار را قطع و سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنند. سران قوا و نمایندگان نیز به شدت نسبت به این جنایت آشکار که مقابل چشم جهانیان رخ داده است، واکنش نشان دادند.

 رئیسی: سکوت مقابل این جنایت جنگی جایز نیست
رئیس جمهور در پیامی که ساعتی پس از وقوع این جنایت رخ داد، این حمله را یک جنایت جنگی توصیف و تأکید کرد که سکوت هیچ انسان آزاده‌ای مقابل این جنایت جنگی جایز نیست.
آیت‌الله رئیسی در صفحه اجتماعی خود، نوشت: شعله‌ آتش بمب‌های امریکایی -اسرائیلی که امشب در بیمارستان المعمدانی غزه بر سر مجروحان مظلوم فلسطینی ریخته شد، به‌زودی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. رئیس جمهور با بیان اینکه سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست، افزود: ‏ایران نیز همچون امت اسلامی عزادار است و چهارشنبه را عزای عمومی اعلام می‌کند.

 اژه‌ای: امریکا هم باید پاسخگو باشد
رئیس قوه قضائیه در پیام خود، با بیان اینکه پس از سکوت و انفعال روزهای گذشته مجامع به اصطلاح حقوق بشری در برابر جنایات رژیم سفاک صهیونیستی، شاهد بودیم که این رژیم منحوس در آستانه ورود رئیس جمهور امریکا به سرزمین‌های اشغالی در جنایتی فجیع، بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد و صدها نفر از جمله کادر درمان، کودکان و زنان بی‌پناه را به شهادت رساند، اظهارکرد: این جنایت هولناک که دل‌های تمام آزادی‌خواهان جهان از جمله مردم نقاط مختلف ایران اسلامی را داغدار کرد، اتمام حجتی بود بر تمام کسانی که به نوعی می‌خواستند بر جنایات این رژیم جعلی سرپوش بگذراند؛ ضمن آنکه اکنون به غیر از سردمداران این رژیم منحوس، مقامات امریکایی نیز باید در مجامع حقوق بشری پاسخگو باشند.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اضافه کرد: یقیناً این اقدام وحشیانه و وقیحانه صهیونیست‌ها، خشم مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را بر سر سفاکان آوار خواهد کرد و آنان را به پایان خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.
رئیس قوه قضائیه از همه حقوقدانان و مجامع بین‌المللی خواست از سکوت و انفعال احتراز ورزند و برای محکومیت صهیونیست‌های غاصب و جانی و حامیان رذل و ریاکار غربی آنها، با تمام قوا به میدان آیند و اقدامات مجدانه و مقتضی را ترتیب دهند تا در صفحات تاریخ ننگ سکوت در برابر کودک‌کشی آشکار رژیم موقت صهیونیستی بر پیشانی‌شان نقش نبندد.
قالیباف: جهنم در انتظار رژیم صهیونیستی است
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه نوشت: بی‌رحم‌ترین جنایتکاران تاریخ از آنچه صهیونیست‌های قاتل در حق مردم مظلوم در بیمارستان المعمدانی غزه روا داشتند، پرهیز می‌کردند. این شیاطین غاصب مایه ننگ انسانیت‌ هستند. محمد باقر قالیباف تأکید کرد: ‏ خداوند روی زشت آنها را به دست خودشان برای جهانیان برملا کرد. جهنم در انتظار آنهاست.
رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس هم، با اشاره به اینکه در مقابل چشم مردم جهان نسل کشی هولناک مردم مظلوم غزه به دست شیاطین صهیونیست رقم خورد، ادامه داد: صهیونیست‌ها روی زشت و دست‌های خون‌آلود خود را برای جهانیان آشکار ساختند و نشان دادند که حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی در عصر ما به واژه‌هایی کاملاً بی‌معنا و بی‌خاصیت تبدیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه دوران بیانیه‌نویسی و اظهار تأسف‌های دروغین به پایان رسیده، تصریح کرد: جهان منتظر اقدامات عملی است.
قالیباف با اشاره به اینکه ما مسلمانان برای مقابله با رژیم صهیونیستی آماده فداکاری و جهاد هستیم، افزود: ملت‌های مسلمان و عرب از دولت‌هایشان انتظار دارند علاوه بر محکوم کردن این جنایات اقدامات عملی هماهنگ را برای متوقف کردن این ماشین جنگی در دستور کار قرار دهند.
رئیس مجلس اضافه کرد: صهیونیست‌ها با دستان خود در حال باز کردن درهای جهنم و لبریز کردن خشم تمام مسلمانان هستند و با این ظلم‌های بی‌پایان دودمان خود را برباد خواهند داد. ان‌شاءالله.

راهپیمایی اعتراضی نمایندگان مقابل مجلس
پس از آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به همراه رئیس مجلس، در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی جلسه علنی را تعطیل کردند و برای راهپیمایی به خیابان‌ مقابل مجلس شورای اسلامی رفتند. نمایندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی چون «اسلام پیروز است استکبار نابود است»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «الموت لاسرائیل»، «الموت لامریکا»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «جنایت صهیونیست جنایت امریکا است» این کشتار را محکوم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن اعلام کردند.

نامه ایران به سازمان ملل برای رسیدگی به جنایات صهیونیست‌ها
در تحولی دیگر، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، رئیس شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر، خواستار توقف حملات و جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و رسیدگی به جنایات این رژیم اشغالگر شد. کاظم غریب آبادی، در این نامه که خطاب به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، واکلاف بالک، رئیس شورای حقوق بشر و «وولکر ترک»، کمیسر عالی حقوق بشر نوشته شده است، تأکید کرد که شرایط فعلی در غزه، بیش از هر چیز نتیجه تداوم و شدت جنایات رژیم اسرائیل و سکوت عامدانه کشورها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر است.
وی با اشاره به اینکه فلسطینی‌های مظلوم در چنین شرایطی، چاره‌ای جز توسل به حق دفاع مشروع در برابر متجاوز و اشغالگر ندارند، افزود: در دور جدید جنایات صهیونیست‌ها، شاهد تمامی جنایات کیفری بین‌المللی مانند جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی هستیم. مقامات این رژیم نیز در نهایت وقاحت، مواضع و اقداماتی را اتخاذ کردند که در زمره جنایات بین‌المللی قرار می‌گیرند، مانند: قطع آب و برق و سوخت غزه، تهدید به اینکه هیچ کس در نوار غزه در امان نخواهد بود، تهدید ساکنان غزه به تخلیه آن، تهدید به اینکه نوار غزه بیش از آنکه به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشته باشد به بمب و مواد منفجره نیاز دارد. دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر و صدور قطعنامه قاطع و مؤثر علیه رژیم اسرائیل شد.

سرلشکر باقری: کسی نمی‌تواند جلوی نیروهای مقاومت را بگیرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس با تحمل شکست غیرقابل ترمیم عملیات طوفان الاقصی، در سلسله اقداماتی جنون‌آمیز، حمله به مناطق مسکونی غزه را آغاز کرده تا شاید اقتدار پوشالی خود را بازسازی کند، آورده است: در قبال این فجایع انسانی اما نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی باید به سکوت خود پایان داده و مانع از تداوم این نسل‌کشی شوند. امروز سکوت یا بسنده کردن به صدور یک بیانیه دیپلماتیک، همراهی و همسویی با رژیم خونریز صهیونیستی است.

  جمشیدی: غزه نسل‌کشی است
محمد جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان غزه را جنایت جنگی و اقدامی برای نسل‌کشی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با همکاری همه کشورها بویژه کشورهای اسلامی تلاش‌های حداکثری را برای آزادی ملت فلسطین و احقاق حقوق آنها انجام دهد. وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور همچنین از کشورهای مختلف از جمله کشورهای اسلامی دعوت کرد که سفرای رژیم صهیونیستی را از کشورهای خودشان اخراج کنند، اظهارکرد: این اقدام نشان‌دهنده میزان جدیت کشورها در تلاش برای احقاق حقوق ملت فلسطین تلقی می‌شود.
 
خاخام اعظم یهودیان ایران: جنایت صهیونیست‌ها ضدبشری است
در بیانیه مشترک دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و خاخام اعظم یهودیان ایران، بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی تأکید شد. سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دیدار خاخام «یونس حمامی لاله‌زار» رئیس دارالشرع مرکزی کلیمیان ایران در کنیسه یهودیان ایران، با اشاره به جمله‌ای از تورات مبنی بر اینکه «همنوعت را مانند خودت دوست بدار» گفت: مرتکبین این جنایات را نمی‌توان انسان دانست که بخواهیم این جمله را برای آنها بکار ببریم. خاخام حمامی نیز در این دیدار ضمن اعلام برائت جامعه یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی، آن را محکوم کرد و این اقدامات ضد انسانی و ضد بشری را خلاف موازین حقوق بشری دانست.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی