همه‌اش تحقیر ایرانی‌هاست!

سیدمهدی موسوی
طنزپرداز

چند روز پیش طی سفر ریاست محترم جمهور به آفریقا عکس‌های واقعاً تأسف‌باری منتشر شد که متأسفانه از دید خیلی‌ها پنهان ماند ولی در اینجا ما می‌خواهیم به تحلیل یکی از آنها بپردازیم:
 
 به پرچم روی میز نگاه کنید آری پرچم کنیاست ولی سؤال ساده‌ای که پیش می‌آید این است که پرچم ایران کجای این دیدار رسمی است؟
 
  اصلاً رد کردن رئیسی از میان دو شیر چه معنایی می‌تواند داشته باشد بجز تحقیر ایران و ایرانی؟ یعنی که ما کنیایی‌ها شما ایرانی‌ها را تکه و پاره می‌کنیم.
 
 آن تابلوی مشوش روی دیوار در سمت رئیسی را نگاه کنید، تابلو انتزاعی در ادبیات سیاست بین‌الملل معنا و مفهوم دارد و الکی آن را آنجا نگذاشته‌اند، البته حالا در خاطرم نیست معنایش چیست ولی شما پیش فرضتان روی تحقیر ایران باشد تا ببینم چه می‌شود!
 
 همراهی کنیایی‌ها با مخالفین نظام هم به نوعی در این تصویر مشهود است... به قسمت بالایی در نگاه کنید، آیا شبیه خورشید نشده است؟ ترکیبش با شیر نر پایینی چه چیز می‌تواند باشد به جز حمایت از شاهزاده پهلوی!
 
به افراد نظامی حاضر در عکس دقت کرده‌اید؟ به صورت ضربدری نسبت به رئیس جمهورهای دو کشور ایستاده‌اند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد بجز بی‌اعتمادی دو کشور نسبت به هم؟!
 
آن دیپلمات ایرانی آن گوشه به چه چیز اشاره می‌کند که آن آقای کنیایی خودش را به آن راه زده است؟ معلوم است که کنیایی‌ها کاسه‌ای زیر نیم کاسه دارند...
 یا آن آقای کچل و آن آقای سیاهپوست پشت سری‌اش به چه دلیل نیششان تا بنا گوش باز است؟ آن هم دقیقاً پشت سر آقای رئیسی؟
 
به دستان هر دو رئیس‌جمهور نگاه کنید، رئیس جمهور کنیا دستانش را محکم و استوار در راستای بدن قرار داده و نشان می‌دهد که از کلاهی که بر سر ایران گذاشته مطمئن است و آن لبخندش هم در حکم تایید آن؛ اما رئیسی چه؟ حتماً منافع ملی را به کنیایی‌ها فروخته و لبخند رئیسی که نشانه این فروش مملکت است، حالا گاهی به روسیه، گاهی به چین و حالا کنیا!
 
اگر به عکس خوب دقت کنید: از لای در یک آقای سیاه پوست دارد یواشکی دید می‌زند، به نظر شما او به جز یک جاسوس چه کسی می‌تواند باشد؟ که همه برنامه‌ها که نه! همه نقشه‌های رئیسی و تیمش را با یک گزارش ساده به بالادستی‌هایش که معلوم نیست امریکایی‌ست، اسرائیلی‌ست ترک است یا که عرب، نقش بر آب خواهد کرد...

جستجو
آرشیو تاریخی