سیاسی

وزیر دفاع:
موشک ابومهدی محدوده دفاع دریایی ایران را افزایش داد
صبح روز گذشته ده‌ها فروند موشک کروز دریایی برد بلند «ابومهدی»، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نیروهای دریایی ارتش و سپاه تحویل داده شد.
به گزارش ایرنا، امیر محمدرضا آشتیانی در آیین الحاق سامانه سلاح موشکی کروز دریایی برد بلند ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه، گفت: این سامانه راهبردی، محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد. برد ۱۰۰۰کیلومتری مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی و بهره بردن از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی از قابلیت‌های این سامانه است.
افشین نادری شریف، معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع هم در این مراسم از تحویل موشک‌های بالستیک شهید حاج قاسم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آینده نزدیک و در هفته صنعت دفاعی خبر داد.


سخنگوی دولت:
روند تورم نزولی است
سخنگوی دولت با اشاره به کاهش ۲.۵درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه گفت: از تورم ۶۰ درصدی به تورم‌ نقطه به‌نقطه زیر ۴۰ درصدی رسیده‌ایم.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی این ارقام را بیانگر استمرار روند نزولی نرخ رشد تورم دانست و اظهارداشت: البته این نرخ بالاست ولی نشان می‌دهد مسیر تحقق این برنامه‌ها در حال طی شدن است. وی درباره برخی برداشت‌ها از پیشنهادات دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت اجازه نمی‌دهد هیچگونه تعرضی به حقوق بازنشستگان اتفاق بیفتد و نرخ‌های افزایش حقوق بازنشستگان نشان از همین اهتمام دولت دارد. دولت نگاهش این است که نرخ افزایش حقوق متناسب با حفظ قدرت خرید باشد.


امیرعبداللهیان:
بهانه آزادی بیان نباید مجوز اهانت به مقدسات مسلمانان شود
وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس پارلمان جمهوری صربستان گفت: ما اهانت به کتب آسمانی را محکوم کرده و معتقدیم نباید به بهانه آزادی بیان، اجازه اقدام اهانت‌آمیز به مقدسات مسلمانان و پیروان ادیان الهی داده شود.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان با مثبت دانستن روند رشد مناسبات فیمابین در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اظهار امیدواری کرد تبادل هیأت‌هایی در سطوح عالی میان دو کشور استمرار داشته باشد و همکاری‌ها گسترش یابد.


تا بهمن سال آینده
مسیر برگشت قطعه ۲ آزادراه
تهران-شمال زیر بار ترافیک می‌رود
وزیر راه و شهرسازی از اتمام مسیر برگشت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال تا دهه فجر سال آینده خبر داد.
به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش در بازدید از آزادراه تهران- شمال گفت: چهار بانده شدن قطعه ۱۰ کیلومتری از «مرزن‌آباد» به «دزبن» هم در برنامه قرار دارد. وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از این بخش به اتمام رسیده است، اظهارداشت: تلاش می‌کنیم با تامین هرچه سریع‌تر منابع، باقی مسیر هم به اتمام برسد تا تردد مردم در مجاورت قطعه ۳ تسهیل شود.
بذرپاش بیان‌ کرد: عملیات اجرایی قطعه سوم هم با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان و با قدرالسهم‌های متفاوت تداوم خواهد داشت و تامین مالی این پروژه از محل دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی و منابع عمومی خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی