رئیس بنیاد مسکن خبر داد

افتتاح ۵۰هزار مسکن ملی در هفته دولت

رئیس بنیاد مسکن گفت: در هفته دولت، ۳۰هزار واحد نهضت ملی مسکن را در روستاها افتتاح می‌کنیم. ۲۰هزار واحد شهری هم به پیشرفت‌های بالایی رسیده که در صورت تأمین مالی، این تعداد را هم به بهره‌برداری می‌رسانیم.
به گزارش ایسنا، اکبر نیکزاد اظهار کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی همکاری مناسبی دارند و درحال حاضر ۱۵۸هزار واحد را در روستاها به مرحله‌ ساخت رسانده‌ایم. از این تعداد حدود ۳۰هزار واحد به مرحله افتتاح رسیده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، در بخش شهری هم ۱۵۰هزار واحد توسط بنیاد مسکن در حال اجراست که هر واحد ۳۵۰میلیون تومان وام دارد. وی یادآورشد: البته تسهیلات در این بخش به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و درخواست کرده‌ایم ۲۰۰ میلیون تومان وام متمم به پروژه‌ها تزریق شود. نیکزاد گفت: هم‌اکنون ۲۰هزار واحد شهری را به پیشرفت بالای ۷۰درصد رسانده‌ایم و اگر تسهیلات متمم پرداخت شود این واحدها را هم در بازه زمانی هفته دولت تا سه ماه بعد از آن تحویل می‌دهیم.
رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ارتباط مستقیم با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده دارد اظهارکرد: اگر این تسهیلات به تأخیر بیفتد پروژه‌های ما مقداری کند می‌شود.
نیکزاد درباره وضعیت قیمت مصالح ساختمانی گفت: خوشبختانه بازار مصالح ساختمانی به آرامش نسبی رسیده است. ما دائم با وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و دولت برای کنترل نرخ مصالح ساختمانی همفکری می‌کنیم. تلاش‌ها به گونه‌ای بوده که با وجودی که مدتی قبل قیمت میلگرد روزانه افزایش می‌یافت اما هم‌اکنون نرخ میلگرد، سیمان و سایر مصالح ثبات نسبی پیدا کرده است.

رشد ۱۵ درصدی صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده
یکی از برنامه‌هایی که دولت برای ساخت مسکن در اولویت قرار داده، نوسازی بافت فرسوده است و در این راستا معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد 15درصدی صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمد آیینی گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰هزار و ۴۸۵ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ثبت شده که به لحاظ تعداد پروانه، ۱۵ درصد رشد نسبت به سال 1400نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره رسیدگی و نوسازی بافت‌های فرسوده، عنوان‌کرد: در آخرین نشست شورای عالی مسکن‌، رئیس جمهور عنوان کرد کاری که در نوسازی بافت‌های فرسوده شروع شده با قوت ادامه پیدا کند. هم‌اکنون تمامی استانداران، فرمانداران، شهرداران و ادارات کل راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری پای کار آمده‌اند و درصددیم تمام موانع و مشکلات را از سر راه شهرداران برداریم.
آئینی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ محله فرسوده در دستور کار برنامه بازآفرینی شهری قرار گرفته است، تصریح‌کرد: انجام برنامه‌های بازآفرینی با این حجم گستردگی در محله‌های فرسوده کشور نیازمند ۱۰۰ هزار گروه جهادی است. وی بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاهیان برای نوسازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دانشجویان عمران، معماری، شهرسازی، علوم اجتماعی و رشته‌های مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری به عنوان یک نیروی داوطلب با انگیزه و کم هزینه در کنار فارغ التحصیلان استفاده کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی