حوادث جهان

یک کشته در ریزش پل «پاتراس»

فروریختن یک پل در شهر «پاتراس» یونان یک کشته و هشت زخمی برجا گذاشت.
به گزارش یورونیوز، این پل در امتداد جاده کمربندی پاتراس، سومین شهر بزرگ یونان قرار داشت و به علت عملیات بازسازی از هفته گذشته مسدود شده بود اما ناگهان صبح یکشنبه فروریخت.
به دنبال این حادثه امدادگران آتش‌نشانی شهر پاتراس در محل حاضر شدند تا گرفتارشدگان را از زیر آوار بیرون بیاورند.
 

سقوط مرگبار اتوبوس به برکه
بر اثر سقوط اتوبوس در برکه‌ای کنار یک جاده در بنگلادش، ۱۷ مسافر کشته شدند.
به گزارش «ایندیا تودی»، در میان قربانیان این حادثه هفت کودک و پنج زن نیز بوده‌اند.گزارش‌ها حاکی است راننده اتوبوس در پی از دست دادن کنترل وسیله نقلیه باعث شده که به داخل برکه سقوط کند.
در این سانحه رانندگی دست‌کم ۳۵ مسافر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. این وسیله نقلیه حدود ۶۰ تا ۷۰ مسافر را حمل می‌کرده است.
 

مرگ 11 دانش‌آموز
در سالن ورزشی مدرسه

ریزش سقف سالن ورزشی مدرسه روی سر دختران دانش‌آموز چینی که در حال تمرین والیبال بودند 11 کشته برجا گذاشت.
به گزارش بی‌بی سی، این حادثه ساعت سه بعدازظهر یکشنبه به وقت محلی در شهر «چیچیهار» واقع در استان صنعتی «هیلونگ‌جیانگ» رخ داد و شاهدان عینی به رسانه‌ها گفته‌اند که بسیاری از قربانیان کودک هستند با این حال این مسأله هنوز به طور رسمی تأیید نشده است.
به گفته مقامات محلی، ۱۹ نفر هنگام بروز این حادثه در این سالن ورزشی گیر افتاده بودند که هشت نفر آنها زنده مانده‌اند.
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، «پرلیت» که نوعی سنگ آتش‌فشانی با بافت شیشه‌ای است در سقف این ساختمان استفاده شده بود که به علت بارش باران و انباشته شدن آب موجب فروریختن سقف شده است. پلیس مسئول این ساختمان را دستگیر کرده است.


غرق شدن کشتی باری در اندونزی
در پی غرق شدن یک کشتی باری در نزدیکی جزیره «سولاوسی» اندونزی، دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ۱۹ نفر نیز ناپدید شدند.
به گزارش بی‌بی سی، مقامات محلی گفته‌اند که عملیات بزرگ جست و جو برای یافتن ناپدیدشدگان آغاز شده و هنوز علت غرق شدن این کشتی باری مشخص نشده است.به علت مشکلات حمل و نقل دریایی مردم محلی مجبور هستند که از این وسایل باری برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی