مجـازات اعـدام برای ناپدری شیـطان صفت

کامران علمدهی/ مرد جوان که دخترخوانده نوجوانش را 7 سال مورد آزار و اذیت قرار داده بود، با حکم قضات شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال گذشته با شکایت زن جوانی که مدعی بود شوهر دومش دخترش را مورد آزار قرار داده، آغاز شد.
وی در تشریح ماجرا گفت: 17 سال قبل با مردی ازدواج کردم و صاحب یک دختر شدیم. اما وقتی دخترم 4 ساله بود  شوهرم در یک سانحه رانندگی فوت کرد. چند سال بعد تصمیم به ازدواج گرفتم و با یکی از بستگان نزدیک شوهرم ازدواج کردم. اوایل زندگی خوبی داشتیم اما وقتی دخترم به سن نوجوانی رسید، کم کم متوجه تغییر رفتارش شدم. او منزوی و افسرده شده بود و با کسی حرف نمی‌زند. اوایل فکر کردم به خاطر سن نوجوانی است اما وقتی متوجه شدم تمایلی ندارد با ناپدری‌اش تنها بماند و مدام از او فرار می‌کند، مشکوک شدم. به همین خاطر چند بار با دخترم صحبت کردم و متوجه نفرت شدید او از ناپدری‌اش شدم.
وی افزود: بعد از کنکاش فراوان و با کمک  یک روانشناس متوجه ماجرای تکان دهنده‌ای شدم و دخترم پس از 7 سال سکوتش را شکست و  ‌گفت که ناپدری‌اش در غیاب من، بارها او را مورد آزار قرار داده است.
با این شکایت، مرد 44 ساله بازداشت شد و به ناچار لب به اعتراف گشود .

در دادگاه چه گذشت
با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه دختر نوجوان به جایگاه رفت و گفت: پدرخوانده‌ام از ۹ سالگی به مدت 7 سال آزارم می‌داد و شکنجه‌ام می‌کرد. چون سنم کم بود، می‌ترسیدم و هیچ وقت جرأت گفتن حقیقت را نداشتم و سکوت می‌کردم. حالا هم تحت درمان روانشناس هستم. من برای پدرخوانده‌ام درخواست اشد مجازات دارم. در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: من اتهامم را قبول ندارم. این دختر را از کودکی بزرگ کرده‌ام و همانند دختر خودم دوست دارم. سال‌هاست که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برم؛ اگر هم اتفاقی افتاده، به علت تأثیرات بیماری‌ام بوده است. واقعاً متأسف و پشیمانم. پس از صحبت‌های متهم، قضات گزارش پزشکی قانونی را مبنی بر اینکه متهم در زمان ارتکاب به جرم مسئول رفتارهای کیفری خودش بوده و به لحظ روانی در سلامت بوده، قرائت شد.
به این ترتیب قضات با توجه به نظر پزشکی قانونی، متهم را به اعدام محکوم کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی