نقش والدین در صیانت فرزندان از اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبلیغات سوء در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای در شکل‏‌گیری نگرش و باورهای غلط جوانان به مصرف گل تأثیرگذار است، بر اجرای کارزار رسانه‌ای در این خصوص تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی، امیر رنجبر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تبریز گفت: با وجود نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران با کانون‌های عمده تولید مواد مخدر در جهان، جمهوری اسلامی با تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در این عرصه پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است.
وی با اشاره به خسارت‌های بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و پیامدهای ناشی از مصرف مواد در ابعاد مختلف گفت: علی رغم اقدامات متنوعی که در عرصه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است متأسفانه پای بعضی از مواد جدید به بازار مصرف باز شده است.
دبیر شورا تصریح کرد: بعضی از جوانان با این فکر که ماری جوانا در بعضی از کشورها قانونی اعلام شده پس خطری ندارد به سمت مواد مخدر سبز یا حشیش و مشتقات آن گرایش پیدا کرده‌اند.
نفوذ فضای مجازی و باورهای تسهیل کننده مصرف در شبکه‌های مجازی باعث شده است تا جوانان دید مثبت به مواد پیدا کنند.
صیانت از نسل جوان در صورتی محقق خواهد شد که والدین در راستای ارتقای سواد فرزندپروری و پیشگیری اولیه از اعتیاد نیز تلاش کنند.
در این جلسه وی با اشاره به اجرای طرح‌های توانمندسازی در محلات آسیب پذیر تبریز خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی و حمایتی در محلات مزبور شد.
جستجو
آرشیو تاریخی