سیاسی

با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب
حجت‌الاسلام موسوی مقدم
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم را به‌عنوان نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: جناب حجت‌الاسلام آقای موسوی مقدم (دامَ توفیقه)، با توجه به استعفای حجت‌الاسلام حاج شیخ یوسفعلی شُکری از نمایندگی در بنیاد شهید و تشکر از تلاش‌های ایشان، جنابعالی را که سابقه خدمت در آن بنیاد را دارید و از صلاحیت‌های لازم برخوردار می‌باشید، به‌عنوان نماینده خود در بنیاد مزبور منصوب می‌کنم.
لازم است با استفاده از تجربیات گذشته، به وظایف مربوط به این نمایندگی در تقدیم خدمات فرهنگی و معنوی به خانواده‌های مکرم شهیدان عزیز و ایثارگران رسیدگی کرده و گام‌های مؤثری بردارید. توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.


در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا صورت گرفت
تبادل نظر درباره محورهای اصلاحی سند ساختار بودجه کشور
رئیس جمهور: دولت سوئد عاملان اهانت
به قرآن را به دست عدالت  بسپارد
نود و یکمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برگزار شد و اعضا به بحث درباره مواردی از محورهای اصلاحی سند ساختار بودجه کشور پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در این جلسه با محکوم کردن رفتار دولت سوئد در برابر جنایت اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان که مورد احترام و تکریم همه پیروان ادیان الهی است، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند این رویداد، حادثه‌ای توطئه‌آمیز و خطرآفرین است و پشتیبانی دولت سوئد از این عمل جنایتکارانه، به مثابه اتخاذ آرایش جنگی در برابر دنیای اسلام محسوب می‌شود.
آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی با اشاره به پایان یافتن متقابل مأموریت سفرای ایران و سوئد در دو کشور و دستور خود به وزارت امور خارجه برای ممنوعیت تبادل سفرای جدید اظهار داشت: صدور بیانیه محکومیت اهانت به قرآن کریم از سوی دولت سوئد به هیچ وجه کافی نیست و این دولت باید عاملین این جنایت را به دست عدالت بسپارد.


وزیر امور خارجه:
کشورهای منطقه می‌توانند بدون مداخلات خارجی امنیت منطقه را تأمین کنند
وزیر امورخارجه در تماس تلفنی با عبدالله بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی خود گفت: امنیت منطقه خلیج فارس برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و کشورهای منطقه می‌توانند بدون مداخلات خارجی، امنیت منطقه را تأمین کنند.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، خواستار برگزاری نشست فوری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شد.


آزمایش موفقیت‌آمیز
سامانه پیش ثبت‌نام انتخابات
معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام برگزاری موفقیت‌آمیز اولین مانور آزمایشی سامانه پیش ثبت‌نام در سطح کشور، از آمادگی کامل برای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون جدید انتخابات خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا غلامرضا گفت: با توجه به تغییرات قانون جدید انتخابات، برخی موعدهای زمانی هم تغییر خواهد کرد که جدول مواعید زمانی را با هماهنگی شورای‌نگهبان ابلاغ خواهیم کرد و در نخستین فرصت ممکن، طی اطلاعیه‌ای به مردم اعلام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی