معاون وزیر راه و شهرسازی:

متروی پرند به پیشرفت ۷۵ درصدی رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی از مراحل تکمیل ۶ خط متروی شهرهای جدید به کلانشهرهای تهران و اصفهان خبر داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا جعفری گفت: مسیرهای تهران- هشتگرد به طول ۲۸.۵ کیلومتر با پیشرفت ۹۹ درصد و مترو تهران- پرند به طول ۱۹کیلومتر و با پیشرفت ۷۵ درصد، در آستانه تکمیل شدن است. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهارداشت: ارتقای کیفیت خدمات و تسهیل و تسریع در حمل و نقل یکی از موضوعاتی است که در شهرهای جدید در کنار احداث واحدهای مسکونی دنبال می‌شود. با ارتقای کیفیت ارائه خدمات حمل و نقلی در شهرهای جدید، استقبال هموطنان از استقرار در شهرهای جدید بیشتر خواهد شد. جعفری افزود: بنابراین تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهرهای جدید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در سیاستگذاری‌ شهرهای جدید است که در این بین، تکمیل خطوط مترو در شهرهای جدید با هدف ارتباط با کلانشهرها و سایر شهرها در برنامه قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به همین منظور درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت خطوط مترو، ساختار حمل و نقل سریع، ارزان و ایمن را در شهرهای جدید ایجاد کنیم.
جعفری مهمترین خطوط ریلی در دست اجرا را ۵ خط و در مسیرهای تهران-هشتگرد به طول ۲۵.۸ کیلومتر و با پیشرفت ۹۹ درصدی، مترو تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر و با پیشرفت ۷۵ درصدی، مترو مشهد-گلبهار به طول ۴۰ کیلومتر و با پیشرفت ۳۴.۵ درصدی، مترو اصفهان-بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۲ درصدی، اصفهان-فولادشهر و اصفهان-مجلسی عنوان کرد. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یادآور شد: طراحی خط مترو تهران- پردیس هم به دلایل کارشناسی و ضرورت بازنگری طرح اولیه و انطباق با ضابطه ۷۷۷ در مسیر بازنگری قرار دارد. جعفری اظهارداشت: مقرر شده است که احداث این خط مترو با رویکرد مهندسی ارزش بازنگری و طرح، وارد عملیات اجرا شود.
جستجو
آرشیو تاریخی