تأکید ایران و صربستان بر توسعه مبادلات اقتصادی

رئیس مجلس صربستان که در رأس هیأتی وارد تهران شده، روز گذشته (یکشنبه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.
به‌ گزارش ایرنا، رؤسای مجالس دو کشور بر توسعه ارتباطات پارلمانی و مبادلات اقتصادی با محوریت تقویت بخش خصوصی تأکید کردند. محمدباقر قالیباف، برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۷ در بلگراد را فرصت ویژه‌ای برای صربستان دانست و گفت: این اتفاق ظرفیتی برای توسعه همکاری‌هاست.
وی با تأکید بر توسعه روابط پارلمانی، همکاری‌های اقتصادی و تجاری حدود ۶۰میلیون یورویی میان دو کشور را رضایت‌بخش ندانست و اظهارداشت: یکی از علل آن تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران است اما قطعاً راه‌هایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی وجود دارد و پارلمان‌ها باید راهگشایی کنند.
قالیباف گفت: هرچه روابط اقتصادی میان ایران و صربستان توسعه یابد، امنیت و ثبات در دو منطقه خاورمیانه و بالکان بیش از پیش برقرار خواهد شد. این روابط می‌تواند در صنایع نفت و پتروشیمی باشد. این امیدواری وجود دارد که تا زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۷، حجم تبادلات تجاری میان دو کشور، دو تا سه برابر افزایش یابد.البته این امر نیازمند تقویت روابط میان گروه‌های دوستی پارلمانی و فعال شدن بخش‌های خصوصی دو کشور است.
جستجو
آرشیو تاریخی