دعوای ساختگی در خیابان برای سرقت

مرضیه همایونی/ سارق حرفه‌ای با همدستی دو قمارباز، در یک دعوای ساختگی اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن‌ همراه و سپس اخاذی از مالباخته می‌کرد.
به گزارش ایران، چند روز قبل مردی موتورسوار و دوستش در حال عبور از خیابان، متوجه درگیری دو پسر جوان شدند که افراد زیادی هم دور آنها جمع شده بودند. در این میان، یک نفر وارد جمعیت شد و اقدام به سرقت گوشی یکی از حاضران کرد. مرد موتورسوار با دیدن این صحنه با کمک مردم، سارق را بازداشت کرد. اما با دستگیری سارق مشخص شد دو جوانی که در حال دعوا بودند، همدستان سارق گوشی‌قاپ هستند. بدین‌ترتیب دو پسر جوان هم دستگیر شدند.
با انتقال متهمان به اداره پلیس سردسته این باند در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد: 17 سال است که کار خلاف می‌کنم و 20 سابقه کیفری دارم. تمام اینها به خاطر دختری بود که او را دوست داشتم اما با مرد دیگری ازدواج کرد، من هم شب عروسی‌اش داماد را کتک زدم. به‌همین دلیل به زندان افتادم و در آنجا با خلافکاران آشنا شدم.او ادامه داد: هر جرمی که فکرش را کنید بجز قتل مرتکب شده‌ام. در زندان کم‌کم با قمار هم آشنا شدم. بعد از آزادی در پاتوق قماربازان با همدستانم آشنا شدم و قرار شد دو نفرمان با هم در خیابان دعوا کنیم و وقتی جمعیت دور ما جمع شدند نفر سوم، جیب‌بری و گوشی‌قاپی کند. اگر گوشی‌ها گران‌قیمت بود با تهدید قمه رمزش را از صاحبش می‌گرفتیم و فرار می‌کردیم بعد هم با مالباخته تماس می‌گرفتیم و در قبال پس دادن گوشی از او اخاذی می‌کردیم.با اعتراف متهمان تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی