7 سال حبس برای زنی که شوهرش را کشت

گروه حوادث/ زن جوان که با شلیک دو گلوله، شوهرش را پشت فرمان ماشین کشته بود با گذشت فرزندانش از قصاص مادر به 7 سال زندان محکوم شد.
به گزارش خبرنگار «ایران» رسیدگی به این پرونده از شهریور سال 1401 به‌دنبال پیدا شدن جسد مرد 55 ساله‌ای پشت فرمان تاکسی‌اش در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) آغاز شد. شواهد نشان می‌داد مقتول با شلیک دو گلوله از پا درآمده است.
در بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته نزدیک محل جنایت مشخص شد یک زن که شباهت زیادی به همسر مقتول داشته شب حادثه از خودرو تاکسی مقتول پیاده شده و فرار کرده است بنابراین فرضیه جنایت خانوادگی قوت گرفت و همسر مقتول بازداشت شد.
وی در بازجویی‌ها به شلیک مرگبار به شوهرش اعتراف کرد و گفت: چون شوهرم مرد بداخلاقی بود و به هر بهانه‌ای مرا کتک می‌زد به فکر قتل افتادم.
من اسلحه را به قیمت 11 میلیون تومان خریدم و شب حادثه در بیرون شهر او را کشتم و به خانه برگشتم.
زن جوان در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت که دو دختر قربانی بدون قید و شرط از قصاص مادرشان گذشتند.
اما زن 45 ساله در دادگاه اعترافات قبلی‌اش را پس گرفت و منکر قتل شد.وی گفت: آن شب همراه همسرم سوار بر ماشین به سمت فرودگاه رفتیم اما در میانه راه بحث‌مان شد و از ماشین پیاده شدم و به خانه برگشتم. من نمی‌دانم چه کسی به شوهرم شلیک کرده است. من تحت فشار روانی به قتل اعتراف کرده بودم.در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و همچنین رضایت اولیای دم، زن جوان را طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی به 7 سال زندان محکوم کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی