سیاسی

رهبر معظم انقلاب اسلامی
در پیام تسلیت درگذشت آقای شیخ حسن صانعی:
آن مرحوم وفادار و ثابت قدم
و از قدیمی‌ترین اصحاب امام بود
حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج شیخ حسن صانعی، آن مرحوم را ثابت قدم و از قدیمی‌ترین اصحاب امام بزرگوار خواندند و از خردمندی و خیرخواهی، به عنوان دو خصوصیت بارز آن شخصیت بی‌تظاهر نام بردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: درگذشت جناب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی رحمة‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و دوستان و معاشران آن مرحوم و به همه‌ مرتبطان بیت حضرت امام رضوان‌الله‌علیه تسلیت عرض می‌کنم. این مرد وفادار و ثابت قدم از قدیمی‌ترین اصحاب امام بزرگوار و در شمار اولین یاران ایشان در آغاز نهضت و سپس جزو همراهان همیشگی آن بزرگمرد در همه‌ فراز و نشیب‌های دوران مبارزات تا هنگام پیروزی و پس از آن تا غروب آن آفتاب تابان بود. اینجانب در طول رفاقت دیرین خود با وی، خردمندی و خیرخواهی را دو خصوصیت دیگر این شخصیت بی‌تظاهر و پرکار دانسته و شناخته‌ام. رحمت و مغفرت الهی شامل حال ایشان باد ان‌شاء‌الله.


پیام تسلیت رئیس‌جمهور
برای درگذشت آیت‌الله صانعی
رئیس‌جمهور درگذشت عالم وارسته حضرت آیت‌الله شیخ حسن صانعی را محضر علمای اعلام، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارادتمندان و بویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این پیام تصریح کرد: این روحانی فرهیخته و انقلابی که از مبارزین نهضت اسلامی و از نزدیکان و معتمدین بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سالیان متمادی از عمر شریف خود را در سنگرهای مختلف وقف خدمت به مردم و انقلاب کرد و کارنامه ارزشمندی به یادگار گذاشت که توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.


کنعانی:
دولت دانمارک در جلوگیری
از اهانت به قرآن مسئول است
سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را در دانمارک شدیداً محکوم کرد و گفت: از منظر جمهوری اسلامی ایران، دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و مجازات اهانت‌کنندگان، مسئول بوده و افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی دولت دانمارک است.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تداوم تماس‌ها و گفت‌و‌گوهای خود با کشورهای اسلامی، به تلاش‌ها برای مقابله با جهالت قرن بیست و یکم ادامه خواهد داد.


ابلاغ 3قانون مصوب مجلس به دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور، 3 قانون مصوب مجلس را به دولت ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف گفت: بر اساس این نامه‌ها، قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، قانون الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و قانون اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی به دولت ابلاغ شد.

جستجو
آرشیو تاریخی