معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی از دیروز آغاز شد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی از اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از روز گذشته(٣١ تیرماه) خبر داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا عسگریان اظهار داشت: از روز گذشته با اجرای مرحله جدید از طرح کالابرگ، خانوارهایی که در دهک‌های اول تا سوم قرار دارند و یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۵۰ درصد افزایش اعتبار بر اساس میزان تورم کالاهای اساسی دریافت می‌کنند.
وی افزود: خانوارهای سه دهک اول که ۲۹ میلیون نفر هستند، در این طرح نیاز است از ۱۱ قلم کالای اساسی اعلام شده ازجمله شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قندوشکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله در طرح کالابرگ الکترونیکی خرید کنند تا مشمول این سیاست حمایتی برای جبران افزایش قیمت‌ها شوند.
عسگریان گفت: قیمت این کالاها بر اساس قیمت سال 1401 است و در مرحله جدید این طرح، تورم ایجاد شده توسط کالابرگ الکترونیکی جبران می‌شود، یعنی شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار بر اساس میزان تورم کالاهای اساسی است.
وی از فعالیت ۹۰هزار فروشگاه در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: خانوارها با نصب اپلیکیشن «شما» شبکه ملی اعتبار به آدرس
https://shoma.sfara.ir می‌توانند به فروشگاه‌های نزدیک در اطراف محل زندگی‌شان مراجعه کرده و خریدهای خود را انجام دهند.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی عنوان کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقیمانده اعتبار خود مطلع شوند.
عسگریان هدف از اجرای طرح افزایش اعتبار یارانه‌ای را حمایت دولت از خانوارهای کم‌درآمد اعلام کرد و گفت: با این طرح، دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و در صورتی که این ١١ قلم کالا افزایش قیمت داشته باشد، دولت آن را جبران و از محل طرح یارانه کالابرگ پرداخت می‌کند. وی تأکید کرد: در ماه‌های آینده دهک‌های دیگر هم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی خواهند شد.
جستجو
آرشیو تاریخی