برگزاری 300 رویداد گردشگری، آیینی در کشور

مدیرکل گردشگری داخلی اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ رویداد در فصل تابستان و در کل کشور برگزار می‌شود که بیشترین آن در استان گیلان با ۵۴ رویداد است. پس از آن خراسان‌رضوی با ۲۸ رویداد، مازندران ۲۶، یزد ۱۸ و آذربایجان‌شرقی ۱۷ رویداد را برگزار خواهند کرد.
به گزارش مهر، مصطفی فاطمی گفت: رویدادهای گیلان تنوع خوبی دارد. عمده این رویدادها بر پایه برداشت محصول و گردشگری کشاورزی است. بعد از آن بیشترین رویدادهایی که در این استان برگزار می‌شود، در حوزه خوراک است.
خوشه‌چینی، شکرانه برداشت محصول، نان و کلوچه فومن ازجمله رویدادهای گردشگری است که به خاطر آن، گردشگران به این استان‌ سفر می‌کنند. فاطمی خاطرنشان‌ کرد: همزمان با آغاز ماه محرم و صفر آیین‌های مربوط به این دو ماه را داریم که تعداد آنها کم نیست. به‌عنوان مثال در استان خراسان‌رضوی عمده رویدادها مذهبی است. اقوام ایران‌زمین، زائران پیاده امام رضا(ع) و هفته فرهنگی گردشگری طرقبه شاندیز، حلیم‌پزان و نخل و علم‌کشان ازجمله این آیین‌هاست.
فاطمی افزود: مازندران عمده رویدادهایی که برگزار می‌کند، در حوزه کشاورزی و خوراک است. ازجمله این رویدادها نیلوفرآبی بابلسر، بعد از آن هم آیین‌های مذهبی است که در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی